پیام سپاهان
دارایی های وزارت بهداشت 500 هزار میلیارد تومان است
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 - 19:40:31
سپاهان نیوز - کاشان- معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان دارایی های فیزیکی این وزارتخانه در قالب اموال غیرمنقول را پنج هزار میلیارد تومان تخمین زد و گفت : با فرض سهم 10 درصدی این وزارتخانه از کل دارایی های دولت، این مقدار500 هزار میلیارد تومان می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیدعلی صدرالسادات روز پنجشنبه در همایش مدیران دفاتر فنی این وزارتخانه «تامین منابع مالی و مدیریت دارایی ها» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود : بودجه این وزارتخانه 2 هزار و 500 میلیارد تومان است اما دارایی ها به اموال فیزیکی محدود نیست.
وی افزود: منابع غیرمالی، انسانی، دانش و مهارت (دارایی های غیرمشهود) نیز جزء دارایی های این وزارتخانه محسوب می شود و بهره وری بیشتر از تجهیزات و دارایی های ثابت مانند اموال و مستغلات از جمله مهمترین هدف های تامین منابع مالی و مدیریت دارایی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت خواستار نگاه ساختاری به دارایی های این وزارتخانه شد و اضافه کرد: پیاده کردن تفکر دولتی پیگیری نمی شود و برای مدیریت دارایی ها سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دست اجراست که در برنامه کوتاه مدت مدیریت بهره وری و کنترل برای پایش دارایی انجام می شود.
او گفت: در برنامه میان مدت نیز موضوع مدیریت نگهداری دارایی ها، بهینه سازی آنها و همچنین توازن بین تعداد ارزیابی ها و جلوگیری از خرابی تجهیزات و کاهش هزینه ها اجرا خواهد شد.
صدرالسادات افزود: برای مدیریت دارایی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بلند مدت نیز تبدیل آنها به ثروت عمومی و نیازمندی های جدید در دستور کار قرارگرفته است.
وی در ادامه فراهم کردن استقرار حسابداری تعهدی با قیمت تمام شده واقعی برای تمام خدمات ارائه شده در وزارتخانه و استقرار سیستم های نگهداری در حوزه سلامت را از جمله راهکارهای اجرای سه برنامه مدیریت دارایی های این وزارتخانه عنوان کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت همچنین بر راه اندازی صندوق توسعه زمین و مسکن در این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: این ساختارمی تواند در قالب هیات امنایی و به صورت غیردولتی اداره شود تا مقررات عمومی حاکم بر آن قابل انعطاف باشد.
همایش مسئولان دفترهای فنی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با عنوان «تامین منابع مالی و مدیریت دارایی ها» با محورهای مدیریت منابع، حسابداری تعهدی، ارزش گذاری دارایی ها و مدیریت نتیجه محور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.
کاشان در 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33406/دارایی-های-وزارت-بهداشت-500-هزار-میلیارد-تومان-است
بستن   چاپ