پیام سپاهان
مِهری به یاد مهربانی امام
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 - 20:06:25
سپاهان نیوز - شاعر اصفهانی گفت: جشنواره شعر بهمن امسال واژه «مهر» را به‌عنوان خود افزود تا یادآور مهر و مهربانی حضرت امام (ره) باشد.
فضل‌الله شیرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا– منطقه اصفهان، پیرامون برگزاری جشنواره سراسری شعر مهر بهمن، اظهار کرد: این جشنواره امسال واژه «مهر» را به‌عنوان خود افزوده است تا یادآور مهر و مهربانی حضرت امام (ره) باشد. جشنواره در سال‌های قبل در ماه بهمن برگزار می‌شد و امسال به دلایلی تصمیم بر این شد تا در اردیبهشت‌ماه اختتامیه آن برپا شود.
وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان منتشر شد و بعد از اعلام فراخوان حدود 500 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. مسئله قابل توجه این است که برخی از این آثار از نقاط دور کشور همچون شهرهای تبریز و کرمانشاه و شمال کشور ارسال شده‌اند و این نشان از عمق نفوذ اندیشه و سیره حضرت امام خمینی (ره) در باورها و اندیشه جوانان این مرز و بوم دارد.
این شاعر اصفهانی با بیان اینکه موضوع جشنواره شعر بهمن در پانزدهمین دوره خود تنها به افکار و اندیشه‌های حضرت امام اختصاص یافت، اظهار داشت: در سال‌های قبل بخشی از جشنواره شعر مهر بهمن به شعر آزاد اختصاص داشت و غالباً استقبال بسیار خوبی نیز از این بخش جشنواره صورت می‌گرفت. از دو سال پیش بخش شعر آزاد حذف شد و رقابت تنها میان اشعاری صورت گرفت که درباره افکار و اندیشه‌های بلند امام خمینی سروده شده‌اند، این مسئله باعث می‌شود تا نگاه به ابزار شعر در وصف شخصیت امام کمی تخصصی‌تر شده و امکان بروز استعدادهای شعرای نوپا و جوان در این عرصه فراهم شود.
وی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر مهر بهمن گفت: این مراسم امروز بیستم اردیبهشت‌ماه ساعت 16 در محل اتاق بازرگانی اصفهان پذیرای علاقه‌مندان و دوستداران شعر و به‌ویژه حضرت امام بود. در این مراسم ضمن تجلیل از 11 شعر برگزیده از میان آثار دریافت شده، از آلبوم موسیقی که با استفاده از اشعار برگزیده در این دوره از جشنواره ساخته و تهیه شده رونمایی می‌شود. این آلبوم امسال جایگزین انتشار اشعار در قالب کتاب شده است تا این اشعار را به نحوی ملموس‌تر در دسترس مردم قرار دهد. تقدیر از شعرای پیشکسوت نیز بخش دیگری از این برنامه است.
شیرانی با اشاره به اینکه رده سنی تعدادی از صاحبان آثار ارسالی به جشنواره، این را بیان می‌کند که آن‌ها دوران انقلاب را درک نکرده‌اند، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که این عزیزان، شخصیت حضرت امام خمینی را از شنیده‌ها و مطالعه کتاب‌های مختلف به دست آورده‌اند و اینک ارادت و علاقه خود به ایشان را در قالب شعر ارائه کرده‌اند. جای امیدواری دارد که نسل جوان ما بتوانند در کنار همه علاقه‌مندی‌ها و دل‌مشغولی‌های خود، به امر مهم شناخت شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت امام در سرزمین خود بپردازند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33407/مِهری-به-یاد-مهربانی-امام
بستن   چاپ