پیام سپاهان
نقش نگارین در میدان نقش جهان
جمعه 21 ارديبهشت 1397 - 10:57:28
سپاهان نیوز - دومین نمایشگاه نگارگری «نقش نگارین» در اصفهان با هدف حمایت از نگارگران برگزار خواهد شد.
شکیبا شریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف ایجاد پویایی در هنرهای سنتی و نقاشی ایرانی شکل گرفته و برای رسیدن به این مهم، آثار نگارگری بیش از 20 هنرمند از سراسر ایران را گرد هم آورده است و آثار هنرمندان شهرهای مختلف ایران با نگاه‌ها و رویکردهای متنوع همراه است.
وی افزود: پویایی این هنر و همراه و همگام بودن با دنیای معاصر، شرایط اجتماعی جهانی و چالش‌های انسان از ویژگی های این آثار است و ماحصل چنین پیوندی، همان «نگارگری معاصر ایرانی» است. با توجه به اینکه هنرمندان نگارگر ایرانی سرمایه‌های فرهنگی این مرز و بوم هستند بر آن شدیم تا یک بار دیگر قدمی در راه دیده شدن هنر و همچنین فروش آثارشان برداشته شود.
میلاد مهتابیان‌پور- دیگر مدیر برگزاری این گالری اظهار کرد: هر یک از هنرمندان در استودیوی شخصی خود مشغول به خلق اثر هستند و عموما مشتریان خود را نیز دارند، اما برگزاری نمایشگاه‌های اینچنین فرصتی برای هنرمند فراهم می سازد تا بتوانند در یک مکان و زمان مشترک، نگاه‌های متفاوت هنرمندان نگارگر معاصر را در کنار یکدیگر ببیند و بتواند علاوه بر اشتراک‌گذاری تجارب خود، از آخرین دست‌آوردها و تجربیات دیگر در زمینه تخصصی خود نیز بهره برده و از نقطه‌نظرات کارشناسان، منتقدین و مخاطبان نیز بهره‌مند شود.
وی افزود: امیدوارم این چنین نمایشگاه ها ادامه داشته باشد و بستری مناسب برای برگزاری رویدادهای ملی و بزرگتر در اصفهان باشد.
به گزارش ایسنا؛ نمایشگاه نقش نگارین ٢، شنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه 1397 در گالری کوثر، واقع در میدان نقش جهان، جنب عمارت عالی‌قاپو، افتتاح می شود و تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه نیز به کار خود ادامه می‌دهد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33411/نقش-نگارین-در-میدان-نقش-جهان
بستن   چاپ