پیام سپاهان
35 مقاله در کنفرانس پارک های علمی اصفهان ارائه می شود
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 11:16:44
سپاهان نیوز - اصفهان- 35 مقاله علمی از 22 کشور در سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری ارائه می شود.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری دوم تا پنجم سپتامبر 2018 برابر با یازدهم تا چهاردهم شهریور امسال برای نخستین بار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز شنبه اعلام کرد: در نشست شورای راهبری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری، داوری نهایی مقاله های ارسالی به دبیرخانه کنفرانس انجام و 35 مقاله کامل از 22 کشور برای ارائه شفاهی انتخاب شد.
نشست شورای راهبری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری به ریاست لوئیس سنز دبیرکل انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی (IASP) در محل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.
در این نشست، "جان کلاز" مدیر اجرایی سابق برنامه زیستگاه انسانی سازمان ملل متحد به عنوان سخنران کلیدی و همچنین متخصصانی از آلمان، کره‌جنوبی و کشورمان به عنوان سخنرانان مدعو در کنفرانس جهانی پارک های علمی اصفهان انتخاب شدند.
برنامه نهایی کنفرانس نیز شامل پنج نشست اصلی و هشت نشست موازی برای ارائه مقاله ها، جمع‌بندی و نهایی شد.
طبق برنامه مصوب، نشست‌ های اصلی با موضوع "شهرها، پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری: چالش‌ها و استراتژی‌ها"، "ابزارها و عملکردهای جدید برای شهرها و مناطق نوآوری"، "چالش‌های جوامع و شهرها و نقش پارک‌های علم و فناوری برای غلبه بر چالش‌ها از طریق نوآوری اجتماعی" و "کارآفرینی برای رشد و پایداری در پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری" برگزار خواهد شد.
لوئیس سنز دبیرکل انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی (IASP) از کشور اسپانیا، ماریا اودال از پارک فناوری جوهانبرگ سوئد و دنیلا اکرت از پارک فناوری فیویل برزیل از بین 9 عضو خارجی شورای راهبری این کنفرانس جهانی به همراه رئیسان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک های علم و فناوری فارس، یزد و مازندران در این نشست حضور داشتند.
همچنین اعضای خارجی شورای راهبری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری با معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دیدار و بر ضرورت همکاری همه‌جانبه این نهادها برای برگزاری کنفرانس تاکید کردند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک سازمان مستقل با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته و در زمان حاضر حدود 500 شرکت دانش بنیان در آن مستقر و فعال است.
د/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33442/35-مقاله-در-کنفرانس-پارک-های-علمی-اصفهان-ارائه-می-شود
بستن   چاپ