پیام سپاهان
اینجا دل کویر کشورهای عربی نیست
اینجا ورزنه سایت واحه محل رقابت شترسواران ایران
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 11:16:52
سپاهان نیوز - هوا گرم باشد یا نباشد، شترها را قرنطینه کنند یا نکنند، شرایط سخت باشد یا نباشد فرقی نمی‌کند. پای مسابقات شتر سواری که در میان باشد دیگرتفاوتی ندارد که مشکل چیست، برنامه برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، هشتمین دوره مسابقات ملی شتر سواری در منطقه واحه واقع در شهر ورزنه اصفهان با اجرای برنامه‌های متنوع و موزیک‌های محلی برگزار شد که نشان بدهد ورزنه تنها یک کویر نیست و حرف‌ها برای گفتن در مبحث گردشگری دارد.
از کنار بناهای تاریخی و مهمانسراهای کاهگلی که بگذریم به واحه می‌رسیم. منطقه‌ای کویری که قرار است مسابقات شترسواری برگزار شود. جمعیت زیادی بالغ بر ده هزار نفر برای تماشای این برنامه در منطقه واحه حضور یافتند. وسایل تفریحی دیگر نیز مشتری‌های خاص خود را دارند.
مسابقه برگزار می‌شود، 14 شتر با سرعت بالایی مسیر مسابقه را می‌پیمایند. تیم‌هایی که موفق به کسب مقام اول تا سوم میان هفت استان شدند به ترتیب هرمزگان، کرمان و اصفهان هستند. رییس هیئت بازی‌های بومی و محلی در خصوص برگذاری این مسابقات می‌گوید: سیاست برگزاری این برنامه‌های ورزشی در منطقه واحه افزایش گردشگری در مناطق روستایی ورزنه است.
مهدی اسدی در خصوص جوایز اهدایی به تیم‌های برتر این مسابقات تصریح کرد: به نفر اول یک میلیون و پانصد هزارتومان، نفر دوم یک میلیون و دویست هزارتومان و به نفر سوم یک میلیون جایزه نقدی اهداء می‌شود.
وی افزود به تیم‌هایی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند نیز یک میلیون تومان برای هزینه ایاب و ذهاب تعلق می‌گیرد.
رئیس هیئت بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان در حالی که در حین برگزاری این مسابقه توسط یکی از شرکت کنندگان با مصدومیت روبرو شده است، در خصوص مشکلات برگزاری این مسابقات اظهار کرد: گاهی ممکن است برخی از شترها ناقل بیماری باشند، از همین رو باید برای برگزاری این مسابقات برنامه ریزی دقیقی انجام شود. گاهی بروکراسی‌ها دست و پاگیر است و برای انتقال شترها از استانی به استان دیگر دچار مشکل می‌شویم. امیدواریم در سال آینده همکاری بیشتری داشته باشند.
اسدی افزود: نزدیک به 60 نفر شتر در این برنامه داشتیم که فقط 14 نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند. مابقی شترها شترهای تنبل بودند که توانایی شرکت در مسابقه را نداشتند. 6 نفر از شترها نیز در قرنطینه هستند و موفق به شرکت در مسابقه نشدند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33444/اینجا-ورزنه-سایت-واحه-محل-رقابت-شترسواران-ایران
بستن   چاپ