پیام سپاهان
صالحی:
نصب پنل‌های خورشیدی زمینه‌ساز تولید برق و کسب درآمد است
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 14:20:29
سپاهان نیوز - مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه احداث سامانه های خورشیدی نه تنها می تواند به توسعه انرژی های پاک منجر شود، گفت: نصب پنل های خورشیدی پنج کیلوواتی در منازل می تواند زمینه تولید برق و کسب درآمد را همزمان ایجاد کند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از شرکت توزیع برق اصفهان، سارا صالحی به اهمیت توسعه سامانه های خورشیدی و انرژی پاک اشاره و اظهار کرد: احداث سامانه های خورشیدی نه تنها می تواند به توسعه انرژی های پاک منجر شود، بلکه فرصت مناسبی است تا خودکفایی و فرصت شغلی مناسبی را برای مدد جویان فراهم کند.
وی افزود: این طرح در قالب نصب پنل های خورشیدی پنج کیلوواتی در منازل می تواند زمینه تولید برق و کسب درآمد را همزمان ایجاد کند.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان تصریح کرد: این قرارداد و تعهد به صورت 20 ساله و با خرید نرخ تضمینی از وزارت نیرو صورت می گیرد به طوری که به ازا هر کیلووات مصرف برق، هزینه پرداختی هر مشترک 50 تا 60 تومان است که با تولید هر کیلووات تولید برق خورشیدی بیش از هشت برابر خرید تضمینی از طرف وزارت نیرو انجام می شود به طوری که متوسط نرخ خرید تضمینی 700 تا 800 تومان است.
وی تصریح کرد: بستر مناسبی برای مددجویان کمیته امداد با همکاری این ارگان در فراهم کردن سرمایه اولیه و ارائه تسهیلات به آنها موجب می شود که خود تبدیل به تولیدکننده شوند و درآمد و مستمری را از محل فروش انرژی کسب کنند به طوری که تولید سالانه هر کیلووات سامانه برق خورشیدی برابر با 1750 کیلووات ساعت و درآمد حاصل از فروش آن با نرخ 8000 ریال بالغ بر 14 میلیون ریال است به عبارتی یک سامانه پنج کیلوواتی خانگی سالانه 70 میلیون در آمد دارد.
صالحی تاکید کرد: وزارت نیرو از جمله شرایط نصب سامانه خورشیدی برای مشترکینی که کنتورهای 25 آمپر را در اختیار دارند، مطرح کرده، اما برای آن دسته از مدد جویانی که کنتورهای قدیمی 15 آمپری در اختیار دارند شرایط اغماضی خاصی در نظر گرفته به طوری که آنها می توانند سامانه های برق خورشیدی را نصب کنند اما به آنها فرصت داده می شود تا نسبت به تغییر و تبدیل انشعاب به آمپر بیشتر اقدام کنند.
وی هم چنین به دیگر شرایط احداث سامانه های برق خورشیدی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه در محل نصب سامانه باید انشعاب برق وجود داشته باشد و مالکیت مکان نیز متعلق به متقاضی است، باید سقف ظرفیت تا 100 کیلووات باشد نه بیشتر؛ چرا که در غیر این صورت مشمول نرخ نیروگاهی می شود.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان تاکید کرد: افرادی که به منظور پیاده سازی از این طرح دارای مالکیت شخصی نیستند، اما می توانند مکان جاگذاری پنل ها را فراهم کنند باید تعهدنامه محضری استفاده از این طرح را داشته باشند.
وی گفت: نرخ پایه قرارداد خرید تضمینی برق سامانه هایی با ظرفیت 20 کیلووات و کمتر معادل 8000 ریال به ازای هر کیلووات ساعت انرژی است و این نرخ برای سامانه هایی با ظرفیت بیشتر از 20 تا 100 کیلو وات معادل 7000 ریال به ازا هر کیلووات ساعت انرژی تولیدی است که این قرارداد 20 ساله است.
صالحی خاطر نشان کرد: نرخ پایه در 10 سال نخست قرارداد ثابت و در 10 سال دوم 30 درصد تعدیل می شود که در دوره دوم 10 ساله متاثر از تغییرات نرخ ارز و نرخ تورم به نرخ پایه اعمال می شود.
وی تاکید کرد: ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوری شرکت توزیع برق اصفهان و تماس با شماره 38121 صورت می گیرد که پس از ثبت درخواست ناظر شرکت توزیع بر فرایند انجام کار نظارت و تا پایان کار در کنار سرمایه گذار و مالک قرار می گیرد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33453/نصب-پنل‌های-خورشیدی-زمینه‌ساز-تولید-برق-و-کسب-درآمد-است
بستن   چاپ