پیام سپاهان
جعفری: نمی‌دانیم اطلاعات را چگونه منتقل کنیم/ امکان اینکه نظرات مردم را دریافت کنیم وجود نداشت
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 17:51:28
سپاهان نیوز - مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان گفت: باید با هم این نتیجه برسیم که چگونه اطلاعات را میان دانشگاهیان، مجریان و مردم منتقل کنیم تا بتوانیم به بفهم مشترک برسیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، حسین جعفری صبح امروز (شنبه) در میز گردی با عنوان "بررسی منظر تاریخی اصفهان" اظهار کرد: در رابطه با واژه‌های "بافت تاریخی" و "بافت فرسوده" اشکالاتی وجود دارد و به همین دلیل به تازگی مفهوم "بافت‌های ناکارآمد شهری" مطرح شده است.
وی ادامه داد: اشکال اساسی این است که دانشگاه کار خود را می‌کند و مسئولین نیز کار خود را می‌کنند. این مشکلات نیز ناشی از فرهنگ، باور و عرف غلط ایران است. متاسفانه در پروژه‌های انجام شده در شهرداری اصفهان این امکان وجود نداشت که نظرات مردم را دریافت کنیم.
مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان افزود: باید راهکاری پیدا کنیم که نظرات و برنامه‌های شهرداری اصفهان را به مردم منتقل کرده و بازخوردهای آن را نیز به سازمان بهسازی و نوسازی منتقل کند. گاهی حتی در سازمان‌های متفاوت شهرداری اصفهان نیز برخی از مدیران از اطلاعات سازمان‌های دیگر اطلاعی ندارند.
جعفری ادامه داد: باید به این مساله فکر کنیم گه چگونه اطلاعات مورد سوال به درستی میان افراد مختلف رد و بدل شود. چرا مبنای اطلاعاتی مجریان در شهرداری اصفهان دانشگاه‌ها و قشر دانشگاهی نباشد. باید جلسات متعددی گذاشته و به این فهم مشترک برسیم که چگونه اطلاعات را به مردم منتقل کنیم.
وی گفت: سازمان بهسازی و نوسازی در شهرداری اصفهان تنها مجری است و در بسیاری از تصمیمات و طرح‌ها توسط مشاوران دیگری تهیه شده و به وسیله سازمان‌های بالا دستی تایید می‌شود. سازمان‌های بالادستی باید آنقدر قوی باشند که بتوانند بر عملکرد شهرداری و سازمان بهسازی و نوسازی اشراف داشته و نظارت کنند.
مدیر سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: کمیسیون ماده 5، کمیسیون ماده 100، شورای فنی میراث فرهنگی، ایکوموس و بسیاری دیگر از ساختارها بر فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند. متاسفانه این دغدغه در شهرسازی ایران وجود دارد که یک مصوبه را می‌تواند یک سازمان دیگر باطل کند.
کد خبرنگار: 13051
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33458/جعفری--نمی‌دانیم-اطلاعات-را-چگونه-منتقل-کنیم--امکان-اینکه-نظرات-مردم-را-دریافت-کنیم-وجود-نداشت
بستن   چاپ