پیام سپاهان
خروج آمریکا از برجام قیمت خودروها را ساعتی بالا می‌برد
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - 8:45:03 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - به دنبال نوسانات نرخ ارز و به خصوص دلار و عرضه محدود آن در بازار نرخ خودرو به خصوص بعد از خروج آمریکا از برجام به طور جهشی روزانه و ساعتی تعیین می شود و در عمل خرید و فروشی در بازار خودرو صورت نمی گیرد.
یکی از فروشندگان بازار خودرو  در خصوص تاثیر افزایش نرخ ارز و نوسانات دلار و هم چنین خروج آمریکا از برجام بر بازار خودرو، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی و خارجی به صورت ساعتی تغییر می کند و متاسفانه هیچ مرجعی پاسخگوی افزایش بی رویه قیمت ها نیست.
امیرحسین بیات با تاکید بر اینکه متاسفانه قیمت خودرو از دست فروشندگان آن خارج شده است، افزود: گرانی خودرو از سوی نمایندگی های سایپا و ایران خودرو به طور روزانه اعلام می شود و دست کم هر خودرو داخلی بین چهار تا پنج میلیون تومان افزایش قیمت دارد.
وی با اشاره به اینکه در این شرایط متاسفانه خرید و فروش خودروهای ایرانی و خارجی بسیار اندک شده است، گفت: در حال حاضر اندک خرید و فروش خودرو مربوط به خودروهای کارکرده مدل پایین داخلی و خارجی است.
این فروشنده بازار خودرو تاکید کرد: به طور میانگین قیمت خودروهای داخلی و خارجی نسبت به دو هفته گذشته حدود 10 درصد گران شده است، البته بیشتر افزایش قیمت مربوط به ایران خودرو است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش نرخ خودروهای داخلی به طور رسمی اعلام شده است یا خیر؟ گفت: متاسفانه افزایش نرخ خودرو بدون اعلام قبلی و روزانه و حتی ساعتی تغییر می کند.
بیات به قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی پیش از خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: پیش از این قیمت خودرو پارس تیوفایو‬‎ 44 میلیون تومان، سمند 32 میلیون تومان، پژو 405 حدود 31 میلیون و 500 هزار تومان، دنا 45 میلیون تومان، پراید 111 حدود 22 میلیون و 500 هزار تومان، ال نود 40 میلیون تومان، ساندار 44 میلیون تومان، چانگان نیمه شاسی‬‎ 67 میلیون تومان، جک s5 104 میلیون تومان، سانتافه 210 میلیون تومان، لکسوز 340 میلیون تومان، تویوتا 150 میلیون تومان بود، اما بعد از خروج آمریکا از برجام نرخ خودرو پارس تیوفایو‬‎ 47 میلیون تومان، سمند 36 میلیون تومان، پژو 405 حدود 34 میلیون و 500 هزار تومان، دنا 55 میلیون تومان، پراید 111 حدود 24 میلیون تومان، ال نود 48 میلیون تومان، ساندار 50 میلیون تومان، چانگان نیمه شاسی‬‎ 75 میلیون تومان، جک s5 125 میلیون تومان، سانتافه 350 میلیون تومان، لکسوز 600 میلیون تومان، تویوتا 220 میلیون تومان و النترا 210 میلیون تومان شده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه در این شرایط دولت هیچ برنامه ای برای کنترل بازار ندارد و شرکت های تولیدکننده حاضر به عرضه خودروهای تولیدی خود به بازار نیستند چرا که قیمت ها نامشخص و روزانه تغییر می کند و تولیدات خود را در انبارها نگهداری می کنند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/33464/خروج-آمریکا-از-برجام-قیمت-خودروها-را-ساعتی-بالا-می‌برد
بستن   چاپ