پیام سپاهان
رئیس سازمان امور سینمایی :
جشنواره حسنات سبب غنای مضمونی فیلم کوتاه می شود
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 09:14:39
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جشنواره فیلم حسنات، غنای مضمونی گنجینه فیلم کوتاه کشور را سبب می شود.
محمد مهدی حیدریان شنبه شب با ارسال پیامی برای مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان افزود: معنا و مصداق احسان و نیکوکاری را اگر فقط در جود و بخشش به همنوع بپنداریم وسعت و ژرفای این کلید واژه را محدود و مقید ساخته ایم؛ در قرآن مجید احسان دارای مصادیق متنوع و گسترده ای است که دستگیری از مستمندان و اعطای کمک های مالی فقط یکی از جنبه های این فضیلت ارزشمند اخلاقی است.
وی تاکید کرد: در رنگین کمان اندیشه های قرآنی احسان در امیدواری به خدا پرهیزگاری، صبر در امور، دعوت به توحید ، بخشش از خطای مردم، جهاد در راه خدا و تجلیاتی از این دست معنا و مصداق یافته است، بی جهت نیست که امیر مومنان قدر و قیمت آدمی را به اندازه احسان و خوبی های او می دانسته است.
حیدریان تصریح کرد: اهتمام جمعیت های نیکوکار و مروجان فرهنگ احسان در استان اصفهان به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه حسنات، ضمن عطف توجه هنرمندان فیلمساز به آفرینش های خلاقه با موضوع احسان و نیکوکاری زمینه گسترش و اشاعه این فضیلت ارزشمند اخلاقی را نیز فراهم می کند.
وی اظهار کرد: چه زندگی انسان ها تنها در سایه نیکی و نیکوکاری است که سلامت می یابد و انسان می تواند انسانیت خود را به نمایش گذارد و جلوه های الهی بودن را نشان دهد.
وی در ادامه افزوده است: خوشبختانه طیف و گستردگی موضوعی هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات که در فراخوان جشنواره بدان ها اشاره شده است زمینه ساز بروز و ظهور آثاری خواهد بود که می توانند غنای مضمونی گنجینه فیلم کوتاه کشور را سبب شوند و به این خاطر برای دست اندرکاران این اقدام مثبت فرهنگی موفقیت و بهروزی خواستارم و امیدوارم در دوره های آتی ابعاد کمی و کیفی این جشنواره وسعت روزافزونی یابد.
به گزارش ایرنا آئین افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با حضور هنرمندان و مسئولان استانی و ملی شامگاه شنبه دراصفهان برگزارشد.
رسول صدرعاملی دبیر این رویداد فرهنگی در این آئین گفت: درجشنواره امسال جشنواربهترین فیلمسازان حضور دارند و یک هیات علمی و کارشناسانه فیلم‌ها را انتخاب و داوری خواهد کرد.
وی افزود: جشنواره فیلم حسنات تعداد زیادی فیلمساز به عرصه هنر ایران وارد می‌کند و ‌همه اهالی سینما اعضای یک خانواده هستند در این راستا انتظار بر این است که نهادهای استان مراقب ماندن جشنواره‌ها باشند.
صدر عاملی تاکید کرد: جشنواره فیلم کوتاه حسنات هفت سال است که توسط یک بخش خصوصی با قدرت به کار خود ادامه می دهد وامیدواریم این نهال نورس در سال‌های آینده به درخت تنومندی تبدیل شود که به همه ایران و جهان شکوفایی خود را تحمیل کند.
وی با بیان اینکه فیلمسازان اصفهان مراقب جشنواره حسنات باشند گفت: یادمان باشد به خاطر سینما اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و نقطه مشترک همه ما پیشرفت سینمای ایران باشد.
وی با اشاره به بزرگداشت همایون اسعدیان کارگردان سینمای ایران در این جشنواره اظهار کرد: فیلم‌های اسعدیان را سینمای ایران فراموش نخواهد کرد چون این هنرمند برای زنده ماندن سینما تلاش کرد و فارغ از خودخواهی و خودشیفتگی های متداول برای سینمای ایران بسیار زحمت کشیده و شایسته قدردانی است.
دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان همچنین با اشاره به تجلیل از حسن اکلیلی نیز گفت: در آغاز دهه 60 شاهد فعالیت‌های وی به شکل نفس گیر در عرصه سینما تئاتر بودیم و این هنرمند در راه ماندگاری تئاتر اصفهان و سینما تلاش کرده است.
آئین افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان شامگاه شنبه با حضور استاندار اصفهان، جمعی از اعضای شورای شهر اصفهان ، هنرمندان اصفهانی سینمای ایران همانند امرالله احمدجو، کیومرث پوراحمد، همایون اسعدیان، حسن اکلیلی در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزارشد.
در این مراسم از سه خیریه استان شامل انجمن‌های خیریه طوبی، انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی، خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) و از هنرمندان خیر همایون اسعدیان و حسن اکلیلی تجلیل شد.
در طول برگزاری هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، برنامه شبی با حسن اکلیلی، شبی با همایون اسعدیان و شبی با ایرج طهماسب به ترتیب در شامگاه شنبه، یک شنبه و دوشنبه در این هفته برگزار خواهد شد.
هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان تا 25 اردیبهشت امسال ادامه دارد.
8114/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33467/جشنواره-حسنات-سبب-غنای-مضمونی-فیلم-کوتاه-می-شود
بستن   چاپ