پیام سپاهان
سرنوشت یک مجسمه
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 09:14:48
سپاهان نیوز - مجسمه بزرگمهر ساخته یک هنرمند سرپل ذهابی که سال گذشته در نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری با تایید شفاهی شهردار وقت اصفهان برای خرید آن این هنرمند را دلگرم می کند، امروز در انبار اداره نماد و مجسمه سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان موجود است. این در حالی است که نه تاییدیه رسمی برای سفارش شهرداری برای این مجسمه وجود دارد و نه مجسمه کامل است.
تقی کریمی هنرمند مجسمه ساز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: در سال گذشته و در نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری، شهرک علمی فناوری کرمانشاه اعلام کرد که ما می توانیم در این نمایشگاه حضور پیدا کنیم و مجسمه من به این نمایشگاه ارسال شد.
وی افزود: در این نمایشگاه شهردار وقت اصفهان آقای جمالی نژاد به همراه آقای بقایی رییس سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از مجسمه بنده خوششان آمد و شهردار اعلام کردند که ما این مجسمه را خریداری خواهیم کرد و قرار شد که با سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان صحبت شده و این مجسمه خریداری شود، اما نه تنها خریداری نشد بلکه حتی مجسمه به کرمانشاه فرستاده نمی شود چون می گفتند هزینه دارد.
در همین خصوص حسن موذنی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در مورد این مجسمه اظهار کرد: از چگونگی وجود این مجسمه اطلاعی ندارم، فقط می‌دانم در حال حاضر این مجسمه در انبار وجود دارد و آقای کاروان می گفتند آقای جمالی نژاد به طور شفاهی اعلام کردند این مجسمه را می‌خریم، ولی حتی رسید انبار هم نشده است و مالک هر وقت بخواهد می تواند این مجسمه را از انبار خارج کند.
همچنین پیمان کریمی رئیس اداره نماد و مجسمه سازمان زیبا سازی شهرداری به خبرنگار ایسنا گفت: در اصفهان نمایشگاهی برگزار شد که سازنده مجسمه بزرگمهر در این نمایشگاه مجسمه خود را به نمایش گذاشت و در بازدید که شهردار وقت از آن نمایشگاه داشتند ایشان گفتند که می خواهم این مجسمه را به شهرداری بدهیم که شهردار هم می گوید به سازمان زیباسازی مراجعه کند.
وی ادامه داد: زیباسازی نیز روند خود را دارد، باید تامین اعتبار برای هر پروژه هنری مشخص شود و در شوراهای هنری به تصویب برسد و حتی اگر دستور کتبی شهردار هم لحاظ شود که در این مورد دستور کتبی هم نبود. بنابراین باید مراحل یک پروژه سپری شود.
رئیس اداره نماد و مجسمه سازمان زیبا سازی شهرداری اصفهان ادامه داد: ایشان گفتند که من نمی توانم مجسمه را ببرم و بعد اگر تایید شد دوباره آن را به اصفهان بیاورم پس آن را در انبار ما گذاشتند چند ماه پیش هم من با سازنده مجسمه تماس گرفتم و گفتم که این مجسمه از لحاظ مالی و کارشناسی تایید نشده است و این هنرمند گفت که در حال حاضر درگیر زلزله است و پس از آن برای دریافت آن اقدام می کند، اما امروز ادعا دریافت پول می کند.
همچنین مهدی بقایی رئیس سابق(وقت) سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: در نمایشگاهی آقای جمالی نژاد به این هنرمند عزیز گفتند که ما این مجسمه را در برنامه خود قرار می دهیم، ولی باید مراحل در زیباسازی انجام شود من نیز به ایشان گفتم که فعلا مجسمه را ببرید تا شورای هنری ما تشکیل شود و بعد ما هزینه برگشت آن را پرداخت می کنیم، اما خود این هنرمند گفتند که مجسمه بماند تا شوراها تشکیل شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه این مجسمه در شورا رای نیاورد من به ایشان گفتم با هزینه خود شهرداری اصفهان این مجسمه را برایشان ارسال می کنیم فقط یک نماینده معرفی کنند، اما باز هم کوتاهی از خود این هنرمند بود و این مجسمه در انبار ما امانت بوده است و هر موقع بخواهند می توانند این مجسمه را تحویل بگیرند.
به گزارش ایسنا، کریمی - مجسمه ساز سرپل ذهابی سال گذشته و در نمایشگاه فناوری های نوین اصفهان به دعوت پارک علمی و فناوری کرمانشاه مجسمه‌ای با عنوان بزرگمهر را به نمایشگاه اصفهان منتقل کرده که با تایید شفاهی شهردار وقت اصفهان این مجسمه در انبار سازمان زیباسازی نگه داری می شود، اما پس از زلزله سرپل ذهاب این هنرمند به دنبال مجسمه خود است.
کد خبرنگار:13019
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33468/سرنوشت-یک-مجسمه
بستن   چاپ