پیام سپاهان
مهرعلیزاده مطرح کرد؛
لزوم ارتباط سازمان فنی و حرفه‌ای باصنوف مختلف در راستای آموزش اصناف
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 10:21:15
سپاهان نیوز - استاندار اصفهان بر لزوم ارتباط باصنوف مختلف در راستای آموزش اصناف و ارائه مدرک به آنان تأکید کرد و گفت: باید مردم احساس کنند فردی که گواهی آموزش فنی و حرفه‌ای دارد از نظر مهارت و همچنین قیمت خدمات ارائه شده قابل اعتماد است.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با ضمن اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان اصفهان در تمام زمینه‌های نیروی انسانی، اقتصادی، صنعتی و ... اظهار کرد: روحیه پرتکاپو بودن، اعتلا طلبی و تنوع فعالیت‌های کاری استان که در طولانی مدت به مهارت و گره خوردن این مهارت با فرهنگ و آداب و رسوم مردم تبدیل شده، زمینه رشد و انگیزه کاری را در مردم ایجاد کرده و شرایط را برای اجرای طرح های پایلوت در استان فراهم نموده است.
استاندار اصفهان یکی از مشکلات سازمان‌های فنی و حرفه‌ای در گذشته را اداره محور بودن به جای پروژه محور بودن عنوان کرد و افزود: باید از فرصت به وجود آمده و دیدگاه مدیران استان مبنی بر نگاه پروژه‌ای به مسائل استفاده کرد.
وی با اشاره به لزوم ارتباط باصنوف مختلف در راستای آموزش اصناف و ارائه مدرک به آنان افزود: باید مردم احساس کنند فردی که گواهی آموزش فنی و حرفه‌ای را دارد از نظر مهارت و همچنین قیمت خدمات ارائه شده قابل اعتماد است و در صورت نداشتن مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای پاسخگو است و این طرح می‌تواند از اصفهان آغاز شود.
مهرعلیزاده به طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی اشاره کرد و افزود: این طرح فرصت خوبی برای ارتباط بیشتر اتاق اصناف و سازمان فنی و حرفه‌ای است که این سازمان در مسیر این طرح داخل خانواده مهارت‌آموزی در سطح جامعه قرار می‌گیرد.
همچنین سلیمان پاک سرشت نیز در این دیدار اظهار کرد: اصفهان استان پیشرو در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای است و می‌تواند در کنار برنامه‌های آموزشی و اشتغال کمک کننده به برنامه‌های استان باشد.
وی بابیان اینکه از سال 97 مباحث اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتباط با بازار کار و به صورت منطقه‌ای صورت می‌گیرد، افزود: این برنامه‌ریزی‌ها نیاز به همفکری و برنامه‌ریزی و تعامل استانی و کشوری دارد.
پاک سرشت از ارتباط این سازمان با اداره کل آموزش‌وپرورش خبر داد و افزود: با تأکیدات رئیس‌جمهور در زمینه لزوم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فرصت مغتنمی ایجاد شده است که کاستی‌های موجود در حوزه آموزش را بتوانیم با جهت گیری‌هایی که در خصوص آموزش‌های مهارتی وجود دارد جبران کنیم و در این راستا اقدامات خوبی در حال انجام است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بابیان اینکه آموزش‌های مهارتی باید در برنامه‌ریزی استان‌ها مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل موجود در استان و با ایجاد شورای مهارت و تدوین سند مهارتی برای استان، تحولی در آموزش‌های مهارتی و جهت‌گیری آموزش‌ها در بازار کار ایجاد می‌شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33474/لزوم-ارتباط-سازمان-فنی-و-حرفه‌ای-باصنوف-مختلف-در-راستای-آموزش-اصناف
بستن   چاپ