پیام سپاهان
زاون جانش را برای حسنات گذاشت
نیکی با زبان هنر در حسنات جاری شد
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 11:24:24
سپاهان نیوز - می گویند انتظار نداشتیم سالن شلوغ شود، اما حالا جمعیت نشان می دهد حسنات هر چه نباشد پس از گذشت شش دوره و رساندن خود به هفتمین سال یک جشنواره ملی است که در اصفهان برگزار می شود. سالن پر شد و جمعیت آمد تا بگوید حسنات اگر می خواهد خیر و نیکی را با زبان هنر جاری سازد پشتش گرم باشد به سالنی که به پایش بر می خیزد.
به گزارش ایسنا_ منطقه اصفهان، در شامگاه روز گذشته در اصفهان، هفتمین ورق زندگی حسنات با قدم های هنرمندان پیشکسوت گشوده شد و در این جشنواره اگر چه متولیان امر تمام تلاش خود را می کنند تا با زبان هنر نیکوکاری را به جان مردم تزریق کنند، اما این جشنواره بومی استان گویی برای مانا شدن همراهی هم می خواهد تا چونان شب گذشته خسته نباشد.
استاندار اصفهان در افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات با بیان اینکه ارج نهادن به هنر و هنرمند به عنوان قلب تپنده فرهنگ اصفهان می تپد اظهار کرد: این چنین جشنواره ها می تواند در آینده گواه رشد و ارتقای فرهنگی مردم اصفهان در دنیا و ایران باشد.
حسنات یک رودخانه خیر است
محسن مهرعلیزاده ادامه داد: خوشحالم از اینکه هنرمندان اصفهان در انجام کار خیر به مردم ثابت قدم هستند و تمام این ها باعث می شود که یک رودخانه ای به نام حسنات به وجود بیاید.
وی ادامه داد: این مجموعه در جهت توسعه هنر و هنر مردمی تلاش می کند ترکیب هنر و زندگی مردم بسیار مهم است و از نهادهای استان می‌خواهم که از تمام انرژی خود برای تقویت جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان استفاده کنند و در این راستا، ابلاغیه کتبی نیز خواهم نوشت.
حسنات بهترین فیلم سازان عرصه فیلم سازی را گردم هم می آرود
در ادامه این برنامه رسول صدر عاملی دبیر جشنواره فیلم کوتاه حسنات با بیان اینکه این جشنواره بهترین فیلمسازان عرصه فیلمسازی را گرد هم آورده است و هیئت علمی کارشناسانه و متعهدی فیلم‌ها را انتخاب و داوری می کنند، اظهار کرد: ‌همه اهالی سینما اعضای یک خانواده هستند و بر این اساس انتظار داریم که نهادهای استان مراقب ماندگاری این نوع جشنواره‌ها باشند.
دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با بیان اینکه این جشنواره توسط یک بخش خصوصی هفت سال است در اوج اقتدار به راه خود ادامه داده است، ادامه داد: امیدواریم این نهال نورس در سال‌های آینده به نهال تنومندی تبدیل شود که به همه ایران و جهان شکوفایی خود را نشان دهد.
فیلم سازان اصفهان مراقب جشنواره حسنات باشند
وی با بیان اینکه انتظار داریم فیلمسازان اصفهان مراقب جشنواره حسنات باشند و از دودستگی بپرهیزند، افزود: یادمان باشد به خاطر سینما اختلافات را کنار گذاشته و وجه مشترک ما پیشرفت سینمای ایران باشد. شاید در دهه 60 کمتر مسئولی از شنیدن نام سینما خوشحال می‌شد اما امروز سینما تعیین کننده بودن خود را در عرصه فرهنگ، هنر و سینما اثبات کرده است به نوعی که همه مردم و مسئولان به آن احترام می‌گذارند.
صدرعاملی به بزرگداشت همایون اسعدیان در هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اشاره کرد و گفت: فیلم‌های اسعدیان را سینمای ایران فراموش نمی کند، این فرد همه سال‌های خود را در سینما برای زنده ماندن سینما تلاش کرد و فارغ از خودخواهی و خودشیفتگی های متداول برای سینمای ایران بسیار زحمت کشیده است و شایستگی این تقدیر را دارد.
دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان تاکید کرد: تجلیل دیگر به حسن اکلیلی برمی‌گردد که خود از آغاز دهه 60 شاهد فعالیت‌های وی به شکل نفس گیر در عرصه سینما تئاتر دیده‌ام، اکلیلی این سال‌های اخیر وقت خود را برای ماندگاری تئاتر اصفهان و سینما داشته است و افتخار می‌کنیم که امشب از این دو چهره تجلیل می‌شود.
وی با بیان اینکه سعی بر آن داریم در آینده بخشی از هزینه‌های این جشنواره را به کمک هنردوستان تامین کنیم چرا که کمک چندانی از سوی دیگر نهادها شاهد نبوده‌ایم، بیان کرد: افتخار می کنم در جشنواره‌ای فعالیت دارم که توسط بخش خصوصی و بدون هیچ کمکی تا به اینجا را طی کرده است.
افتخار می کنم که اصفهانی هستم
پس از سخنرانی دبیر جشنواره و تجلیل از یکی از خیریه ها برتر در استان اصفهان همایون اسعدیان در میان تشویق های هم شهریانش به روی صحنه آمد تا نه تنها برای فیلم های درخشانی چون طلا و مس بلکه برای وجود طلایی خودش تجلیل شود.
همایون اسعدیان با ابراز خوشحالی از اینکه در شهر خود این چنین مراسمی را تجربه می کند: اینجا بگویم من غبطه می خورم به به کیومرث پوراحمد و امرالله احمدجو و اصغر فرهادی همشهری دیگر خودم که امروز در کن است و به دلیل بار گرانی که شهرم در ادبیات موسیقی و سینما و دیگر هنر ها داشته افتخار می کنم که اصفهانی هستم.
این کارگردان سینما ادامه داد:نگاهی که از بیرون به ما می شود باعث ترس من می شود ترس از اینکه بخش پنهانی من هیچ وقت نمایان نشود که شاید نگاه مردم نسبت به من تغییر کند ما یک تولد و یک مرگ داریم و میان آن بر عهده خودمان است و این وظیفه سختی است و چاره ای به جز اینکه عشق و محبت را ترویج کنیم نداریم و اگر در این فاصله توانسته باشم ذره ای محبت را به مخاطبانم آموخته باشم برای من کفایت می کند.
این جشنواره به یک نهاد پایدار تبدیل شود
مولایی: خوشحالیم که توانستیم هفتمین دوره فیلم کوتاه حسنات را با حضور شما بزرگان برگزار کنیم و با اینکه مجموعه ما یک بخش خصوصی است و در کشور هم به صورت منحصر به فرد یک موسسه خصوصی و از جنس خیریه اقدام به این کار کرده است در نوع خود کم نظیر باشد.
موضوع جشنواره احسان و نیکوکاری است و در ابتدا ما به دنبال این بودیم تا با زبان هنر موضوع احسان و نیکوکاری را که یک نیاز اساسی بشر است بیان شود چرا که امروزه تئاثیر هنر از زبان های دیگر بیشتر است.
هفت سال گذشته این جشنواره ملی به نیکی برگذار شده است و حضور هنرمندانی که بدون توقعی شرکت کردند و آثار مطلوبی از خود به جا گذاشتند و با کمک شهرداری و اداره ارشاد به کار خود ادامه دادیم و سابقه فرهنگی این شهر به این جشنواره بومی با موضوع احسان و نیکوکاری نیاز دارد و درخواست دارم که این جشنواره به یک نهاد پایدار تبدیل شود.
زاون جانش را در راه سینما گذاشت
در پایان این مراسم از حسن اکلیلی به نام کوچه مرد یاد کردند و از او نه تنها به عنوان یک هنرمند بلکه به عنوان یک هنرمند خیر پیشکسوت تجلیل کردند کیومرث پوراحمد در مراسم تجلیل حسن اکلیلی اظهار کرد: فردین در یک جمعیت با شکوه به خاک سپرده شد و با اینکه بهتر از فردین هم در عرصه هنر بود اما آن جمعیت برای فردین رفتند.
این کارگردان ادامه داد: این اتفاق برای ارحام صدر هم افتاد بازاری برای شرکت در مراسم ارحام از هم سبقت می گرفتند. برادر من می گفت ارحام صدر تمام درآمدی که از تئاتر کسب می کرد در راه کار های خیر خرج می کرد و برای زاون هم باز این اتفاق افتاد اما زاون مادی نمی توانست کمک کند ولی جانش را در راه سینما و کمک به جوانان گذاشت حسن اکلیلی هم راه آن ها را ادامه می دهد در عرصه تئاتر و سینما سوپر استار ها ماندگار نیستند آن هایی ماندگارند که اول انسان و بعد هنرمند هستند.
به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم کوتاه حسنات از 22 تا 25 اردیبهشت در اصفهان می ماند ولی این جشنواره نیاز دارد تا برای ماندگاری در سال های آتی قدم های همراه داشته باشد تا باز هم بتواند زنده کند یاد ارحام صدر و زاون را که بودند هستند و خواهند بود.
کد خبرنگار: 13019
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33483/نیکی-با-زبان-هنر-در-حسنات-جاری-شد
بستن   چاپ