پیام سپاهان
عضو شورای شهر اصفهان:
وضعیت آب اصفهان در پایتخت جدی گرفته نمی شود
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 15:06:52
سپاهان نیوز - اصفهان - عضو شورای شهر اصفهان گفت: وضعیت آب اصفهان در پایتخت جدی گرفته نمی شود، در حالی که دریاچه چیتگر را در تهران به وجود آورده اند اما به زاینده رود که تاریخچه تاریخی دارد،‌توجهی نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، وضعیت بحرانی آب در اصفهان و کاهش فشار و گاهی قطع آب در برخی محلات شهر، سبب شد که اعضای شورای شهر هم طی چند جلسه اخیر خشکی زاینده رود و بحران آب در شهر را اولویت کاری خود قرار دهند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی صبح یکشنبه با اشاره به اینکه مدیریت های ضعیف تنها عامل خشکی زاینده رود است، گفت: جالب است که هر مشکلی بروز می کند آن را به گذشته ربط می دهند.
وی بیان داشت: وقتی در این کشور کسی پاسخگوی مشکلات نیست باید به کجا پناه برد.
نصیر ملت تصریح کرد: لازم است با تصمیمات عقلانی و غیر احساسی مسائل آب را بدون توجه به چهارمحالی یا اصفهانی بودن رفع و رجوع کنیم.
وی با اظهار اینکه وقتی زلزله کرمانشاه به وقوع پیوست همه بسیج شدند اما جالب است که نزدیک به 10 تا 15 سال است خشکسالی اصفهان همچون زلزله ای مردم را به بحران کشانده اما حتی مسئولان بالادست هم اقدامی نمی کنند، ادامه داد: اگر این سوءمدیریت ها برطرف نشود، شاهد بحران‌های شدیدی خواهیم بود.
شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان هم در این جلسه گفت: سال های سال است که مردم اصفهان شاهد خشکی زاینده رود و بحران آب هستند که دیگر زاینده رود پر آب برای آنها تنها یک خیال شده است و بچه هایی که در سال های خشکسالی زاینده رود بدنیا آمده اند زاینده رود را اینگونه تجربه کردند و تصویری از رودخانه جاری اصفهان ندارند.
وی بیان داشت: وضعیت آب اصفهان در پایتخت جدی گرفته نمی شود، در حالی که دریاچه چیتگر را در تهران به وجود آورده اند اما به زاینده رود که تاریخچه تاریخی دارد توجهی نمی شود و ضروری است که ظرفیت‌های قانونی شورای اسلامی شهر اصفهان در این زمینه مشخص شود.
کوروش محمدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه مدیریت آب در استان ها شخصی شده است، گفت: در بند هفت توافق 9 ماده آب آمده که صنایعی که از زاینده رود استفاده می کنند باید خسارت کشاورزان را پرداخت کنند در حالی که این خسارت در سال های قبل پرداخت نشده و امسال نیز آنقدر این مبلغ کم بود که شبیه صدقه است اما چه زمانی این محقق می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33486/وضعیت-آب-اصفهان-در-پایتخت-جدی-گرفته-نمی-شود
بستن   چاپ