پیام سپاهان
عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره حسنات مطرح کرد:
استفاده از ظرفیت متون ادبی در «حسنات»/جشنواره منطقه‌ای می‌شود
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 15:06:55
سپاهان نیوز - اصفهان - عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره حسنات گفت: این جشنواره از نظر محتوا قابلیت جهانی شدن را دارد اما در گام اول قصد داریم جشنواره را به شکل منطقه‌ای درآوریم.

مهدی مسعودشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه جشنواره حسنات در طول سال‌های اخیر توانسته‌ است مفاهیمی نوین از احسان و نیکوکاری را به جامعه معرفی کند، اظهار داشت: ارتباط دوستانه من با فیلمسازان جوان از سال‌های 59 – 60 تاکنون استمرار داشته است، از جوانانی که در فضای جبهه در فعالیت‌های جهادی اعتقادی کار فیلم‌های مستند را دنبال می‌کردند تا مستندسازانی از سرتاسر کشور در طول این سال‌ها با آنها آشنا شدم.
وی با بیان اینکه با توجه به این دوره طولانی مدت آشنایی و ارتباط با فیلمسازان، استعداد زیادی را در نسل جوان امروزی می‌بینم، ابراز داشت: این نسل جوان آمادگی حرکات دراز مدت و ویژه‌ای در عرصه فیلمسازی دارد و ما باید این استعداد را با ظرفیت‌های انسانی هماهنگ کنیم.
عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره حسنات با تاکید بر اینکه باید در سیاست‌گذاری‌های جشنواره به تناسب موضوعی با ظرفیت‌های فعلی جوانان دقت کنیم، بیان داشت: جوانان به خوبی پیام موضوعی جشنواره را می گیرند، در طول سال‌های برگزاری جشنواره این امر را مشاهده کردیم که جوانان مناطق دوردست به نگاه‌ زیبایی به مسایل حسنات و خیرات و مبرات دست یافته اند که بسی نوین است.
موضوعات جشنواره حسنات را می‌توان از خود نسل جوان دریافت کرد
وی اضافه کرد: برخی پیشنهادات در ارتباط با موضوعات جشنواره حسنات را می‌توان از خود نسل جوان دریافت کرد و در تعامل با فیلمسازان برخی موضوعاتی که ممکن است از دیدگاه شورای سیاست گذاری جشنواره به دور مانده باشد را به این موضوعات اضافه کرد.
مسعود شاهی تاکید کرد: از سویی یکی از موثرترین مباحث در فرهنگ ما نوشته ها و آثار ادبی و هنری است و ما پیشنهاد می کنیم بخشی را به اقتباس آثار فرهنگی و هنری در جشنواره اختصاص دهیم که می توان آنها را در جشنواره‌های سال بعدی برنامه‌ریزی و پیگیری کرد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه شورای سیاست گذاری جشنواره حسنات در طول سال نیز فعال است و با برگزاری کارگاه آموزشی در طول سال اهداف خود را دنبال میک‌ند و امیدواریم که با پیگیری این موارد موفقیت های مهمی در کوتاه مدت دست پیدا کنیم.
عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره حسنات با بیان اینکه حسنات یک جریان جهانی است و ابعاد معنوی و انسانی را در خود نهفته دارد که در تمام دنیا ستوده می شود، تصریح کرد: بر این اساس با توجه به پرداختن به این موضوع جهانی جشنواره حسنات به اهداف خود با بسیج نیروهای جوان کشور دست پیدا خواهد کرد و از جشنواره‌های هدفمند خواهد بود.
جشنواره حسنات از نظر محتوا قابلیت جهانی شدن دارد
مسعودشاهی در ارتباط با امکان برگزاری جشنواره حسنات به شکل بین المللی ابراز داشت: این جشنواره از نظر محتوا قابلیت جهانی شدن دارد اما برگزاری بین المللی آن به برنامه ریزی های منظم و اجرای خوب این جشنواره بر می گردد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر عجله‌ای برای بین المللی شدن جشنواره حسنات نداریم، تاکید کرد: در گام اول قصد داریم جشنواره را به شکل منطقه ای درآوریم چرا کشورهای بسیاری در این منطقه از نظر تمدنی و آداب و رسوم به ما نزدیک هستند.
مسعود شاهی ابراز دشت: بدین ترتیب می‌توانیم از کشورهای هم مسلک و آیین و کشورهای خواهرخوانده برای برگزاری جشنواره دعوت به همکاری کنیم و در فرصت های بیشتر دامنه فعالیت ها و اهداف جشنواره را در دیگر کشورها نیز افزایش دهیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33494/استفاده-از-ظرفیت-متون-ادبی-در-«حسنات»-جشنواره-منطقه‌ای-می‌شود
بستن   چاپ