پیام سپاهان
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل:
آران و بیدگل امسال پسته ندارد
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 15:07:03
سپاهان نیوز - آران و بیدگل - مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: امسال در آران و بیدگل؛ قطب تولید پسته استان اصفهان، پسته نخواهیم داشت.

حسین فتاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت:گرم شدن زیاد هوا در بهمن ماه سال گذشته، سرما و وقوع سیل در اردیبهشت ماه جاری موجب نابودی 90 درصدی پسته در آران و بیدگل شد.
وی با اشاره به اینکه امسال طبق پیش بینی ها باید سالی پر بار در برداشت محصول پسته داشته باشیم، تاکید کرد: مشکلات به وجود آمده موجب شده امسال حدود هزار و 250 میلیارد ریال خسارت به باغ های پسته وارد شود.
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به اینکه هم اکنون از سطح سه هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت پسته در آران و بیدگل دو هزار و 100 هکتار بارور است، اضافه کرد: وارد آمدن این خسارت، عملکرد برداشت را که از هر هکتار دو تن پسته خشک بوده تا 90 درصد کاهش می دهد.
وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت حدود دو هزار کشاورز در بخش تولید پسته و پنج هزار کارگر فصلی در بخش جمع آوری، امسال به دلیل نبود محصول مشکلاتی را نیز برای اشتغال به ویژه اشتغال فصلی خواهیم داشت.
گفتنی است، برداشت پسته در آران و بیدگل از اواخر شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.
آران و بیدگل 14 هزار هکتار باغ و مزرعه دارد و در تولید پسته رتبه نخست استان اصفهان را با بیش از 60 درصد تولید در اختیار دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33508/آران-و-بیدگل-امسال-پسته-ندارد
بستن   چاپ