پیام سپاهان
دبیر علمی جشنواره سراسری شعر مهر بهمن:
جامعه به هنر ارزشی و شاعر متعهد نیاز دارد/شکفتن جوانه‌های شعر
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 15:07:05
سپاهان نیوز - اصفهان - دبیر علمی جشنواره سراسری شعر مهر بهمن گفت: جامعه به هنر ارزشی و شاعر متعهد نیاز دارد چراکه هنر ارزشی و متعهد همیشه قادر است رسالت خود را در جامعه به انجام برساند.

عباس شاهزیدی متخلص به خروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه جشنواره شعر مهر بهمن همچون سال‌های قبل با کیفیت مناسب و اهداف متعالی برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره با هدف تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) فرصتی را فراهم کرده تا نسل جوان با سیره و شخصیت امام خمینی (ره) آشنا شده و ایشان را به درستی بشناسند.
شعر ابزاری مؤثر و قوی‌ برای بیان مفاهیم متعالی است
وی شعر را ابزاری مؤثر و قوی‌ نسبت به سایر عرصه‌های هنری برای بیان مفاهیم متعالی دانست و افزود: شعر همیشه یک سر و گردن بالاتر از همه هنرها بوده و به قول ارسطو هنرِ هنرهاست، در همه ادوار تاریخی و حتی زمانی که سایر رسانه‌ها دچار ضعف یا رکود شده‌اند، رسانه شعر گویاترین و اثربخش‌ترین رسانه بوده است، همانگونه که رهبر انقلاب می‌فرمایند که یک بیت شعر می‌تواند به اندازه چند سخنرانی اثربخش باشد.
دبیر علمی جشنواره سراسری شعر مهر بهمن از اهمیت ترویج شعر ارزشی در جامعه سخن گفت و بیان داشت: افرادی که به سمت مفاهیم پوچ و بی‌محتوا می‌روند، به‌وسیله فطرتشان به راه اصلی باز می‌گردند و بر این اساس در دورانی که روزمرگی و بی‌حوصلگی وجه بارز زندگی مردم شده، ابزار شعر می‌تواند جایگاه خود را در میان مردم حفظ کرده و مخاطب خود را پیدا کند.
وی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن کریم از طریق کلمات با انسان سخن می‌گوید، ابراز داشت: جامعه به هنر ارزشی و شاعر متعهد نیاز دارد چراکه هنر ارزشی و متعهد همیشه قادر است رسالت خود را در جامعه به انجام برساند.
ضرورت نفس کشیدن در فضای هنرهای ارزشی
شاهزیدی تاکید کرد: برپایی جشنواره‌هایی مانند مهر بهمن شاید بتواند مردم را برای نزدیک شدن به چنین فضاهایی ترغیب کرده و اهمیت و ضرورت نفس کشیدن در این فضا را به آنها یادآوری کند.
وی پیرامون اهمیت برگزاری جشنواره شعر مهر بهمن گفت: این جشنواره از سال نخست با اهداف بلندی آغاز به کار کرد و در کنار پرداختن به موضوعات دیگر، شناخت سیره حضرت امام خمینی (ره) را در دستور کار خود قرار داد.
شکفتن جوانه‌های بالنده در بوستان شعر و ادب اصفهان
دبیر علمی جشنواره سراسری شعر مهر بهمن با اعلام این مطلب که شعرای بزرگی در طول برگزاری جشنواره مهر بهمن در دوره‌های مختلف تربیت شده و به عنوان ذخیره فرهنگی جامعه معرفی شدند، بیان داشت: بدون تردید در این جشنواره شاهد شکفتن جوانه‌های بالنده در بوستان شعر و ادب اصفهان خواهیم بود و امیدوارم از طریق برگزاری این جشنواره دین خود را به حضرت امام (س) و آرمان‌های ایشان ادا کرده باشیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33511/جامعه-به-هنر-ارزشی-و-شاعر-متعهد-نیاز-دارد-شکفتن-جوانه‌های-شعر
بستن   چاپ