پیام سپاهان
تذکر جدی عضو شورای شهر به دفتر شهردار
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 15:55:27
سپاهان نیوز - یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری که آن را "جدی" توصیف کرده است، خواستار کاهش تشریفات شهردار شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، کوروش محمدی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی این کلانشهر اظهار کرد: متاسفانه در مدت اخیر مشاهده می‌شود که دفتر شهردار، نظامی تشریفاتی و سنگین در اطراف شهردار ایجاد کرده‌اند که باعث شده است دسترسی به شهردار نه تنها برای مردم، که حتی برای اعضای شورای شهر نیز سخت شده است.
وی با بیان اینکه تذکری جدی به دفتر شهردار می‌دهد ادامه داد: اعضای شورای شهر نماینده مردم هستند و جایگاه ویژه و قابل احترام این اعضا برآمده از رای مردم است. برای مثال می‌بینیم مهمانسرای شهرداری که متعلق به شهرداری اصفهان است در انحصار شهردار قرار گرفته است.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شاهد هستیم که حتی میهمان دیپلماتیک اعضای شورای شهر را نیز راه نمی‌دهند و خواستار صدور مجوز از دفتر شهردار هستند. باید جایگاه اعضای شورای شهر به خوبی حفظ شود و با حرمت مردم بازی نشود.
محمدی گفت: اصفهان به عنوان شهر پایلوت دوستدار کودک از سمت سازمان حمایت از کودکان ملل متحد انتخاب شده‌است و قرار بر این است که معاونت شهرسازی شهرداری، دفتر پیگیری شهر دوستدار کودک را راه اندازی کند. امیدواریم در سه ماه آینده و پیش از نیمه دوم سال، اقدامات اولیه را در اصفهان آغاز کرده باشیم.
وی تاکید کرد: بارها گفته‌ایم محور چهارباغ برای افراد توانخواه و ویلچرنشین مناسب نیست. این موضوع باید برای این بخش از جامعه مدنظر قرار بگیرد. دسترسی‌های مربوط به افراد توانخواه و نابینایان باید در چهارباغ عباسی دیده شود.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ساز و کارهای شفاف سازی در شهرداری اصفهان گفت: سازو کارهای انجام شده هنوز به مردم معرفی نشده است و این اقدام گویا فقط برای ثبت در جلسات انجام شده است. 83 درصد مردم از مجموع خدمات شهرداری اصفهان بی اطلاع هستند. باید مکانیزم‌های ایجاد شده در راستای شفاف سازی به اطلاع مردم برسد.
محمدی افزود: آسیب‌های اجتماعی در جامعه بیش از آنچه که مورد توجه و عمل قرار بگیرد تبدیل به ابزاری می‌شود برای شعار دادن و موج سواری برخی از افراد. با شیبی ملایم در حوزه آسیب‌های زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و معتادان در حال تلاش هستیم.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت شهری در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی توجیه نیستند. شهرداران و مدیران مناطق در رابطه با حقوق گروه‌های مختلف اجتماعی آگاه نیستند باید دانش مدیران بالا برود. برای کارکنان شهرداری و حتی مدیران کارگاه‌های آموزشی برگزار شود تا شاهد بهبود مهارت‌های ارتباطی کارمندان شهرداری باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت پروژه چهارباغ روحی تازه در چهارباغ عباسی بخشیده‌ است ادامه داد: باید مراقب باشیم چهارباغ عباسی به چهارشنبه بازار و پنج شنبه بازار تبدیل نکنیم. چهارباغ هویت اصفهان است و به محلی برای دستفروش‌ها تبدیل نشود.
کد خبرنگار: 13051
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33523/تذکر-جدی-عضو-شورای-شهر-به-دفتر-شهردار
بستن   چاپ