پیام سپاهان
حاج رسولیها:
بازی برگشت فوتبال نیست یک شطرنج به تمام معناست
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 15:55:36
سپاهان نیوز - یک کارشناس فوتبال در خصوص بازی برگشت دو تیم استقلال و ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی برگشت یک شطرنج به تمام معناست چرا که مربی می‌تواند در پایان پیروز میدان باشد که بتواند مهره‌هایش را خوب بچیند و از آنها استفاده کرده و تا پایان بازی حرکات درست و به موقعی داشته باشد.
حسن حاج رسولیها در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: به طور قطع بازی ذوب آهن و استقلال بازی راحتی نخواهد بود و نتیجه 1 بر صفر نمی‌تواند منطقه امنی برای ذوب آهن ایجاد کند هر چند آن‌ها را یک گام جلوتر از حریف تهرانی خود قرار داده است.
وی افزود: نکته مهم در بازی سه شنبه حضور تماشاگران بیشمار است، ساعت بازی به گونه‌ای است که فکر می‌کنم بین 70 تا 80 هزار تماشاگر را به آزادی بکشاند. شاگردان قلعه نویی در بیشتر بازی‌هایی که تماشاگران زیادی داشتند از این مساله استفاده کردند وبا انگیزه و روحیه مضاعف به رقابت پرداختند.
وی خاطر نشان کرد: شناخت خوب مربیان و بازیکنان دو تیم از یکدیگر موضوع مهم دیگری است که در این بازی برای هر دو تیم فرصت و تهدید است. بازی دو تیم تنها یک بازی فوتبال نیست بلکه یک شطرنج به تمام معناست؛ چرا که مربی می‌تواند در پایان پیروز میدان باشد که بتواند مهره‌هایش را خوب بچیند و از آنها استفاده کرده و تا پایان بازی حرکات درست و به موقعی داشته باشد و تاکتیک‌های درستی در زمین اتخاذ کند.
این کارشناس فوتبال در خصوص تفکرات دو مربی و اینکه شفر می‌تواند موفق باشد یا قلعه نویی، گفت: هر دو مربیان باهوش و بادانشی هستند، کارنامه قلعه نویی در میان مربیان داخلی کارنامه درخشانی است و از سوی دیگر شفر نیز از زمان حضورش در استقلال نشان داده که چگونه می‌توان از ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد اما آنچه در این میان قلعه نویی را در جایگاه بالاتر قرار دهد شناخت و تسلط وی نسبت به فوتبال ایران و بازیکنان دو تیم به واسطه حضور در هر دو تیم است.
وی تصریح کرد: مربیان در این بازی نقش بسیار مهم و اصلی را دارند وبازیکنان نقطه عطف آن هستند. این که بازی را چگونه و با چه تفکری شروع کنند، چه تعویض‌هایی داشته باشند و ریتم بازی را تا پایان به چه نحوی در دست بگیرند همه موضوعات مهمی هستند که باید دو مربی بدان توجه زیادی داشته باشند.
حاج رسولیها تاکید کرد: فوتبال قابل پیش بینی نیست واین از زیبایی‌های فوتبال است. با تمام احترامی که برای باشگاه، کادر فنی و بازیکنان تیم استقلال و هواداران خوب این تیم قائل هستم اما قلبا آرزوی می‌کنم در پایان این بازی این ذوب آهن باشد که راهی دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.
وی در خصوص غیبت بازیکنان مهم و کلیدی دو تیم با توجه به مصدمیت و محرومیت‌هایی که دارند، خاطر نشان کرد: هر دو تیم از این جهت ضربه خوردند و در اینجا هوش مربی است که می‌تواند نقاط آسیب دیده تیمش را ترمیم و آماده این بازی کند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که باید از بازیکنانی استفاده کنند که حداقل کارآیی بازیکنان از دست رفته را داشته باشند والبته گاهی سوپرایزهایی وجود دارد، بازیکنان جانشین فراتر از آنچه تصورش را می‌کنی عمل می‌کنند.
وی با اشاره به تعویض‌های قلعه نویی در بازی رفت در اصفهان و از کار انداختن منطقه‌ای که استقلال از آن بیشترین حمله را داشت، اظهار کرد: در بازی رفت با تمام فراز ونشیب هایی که وجود داشت، قلعه نویی خوب عمل کرد. وی با ستاری آغاز کرد و زمانی که دید جپاروف برای تیمش یک تهدید است با خارج کردن ستاری و جایگزینی حدادی فر در وسط زمین برای مدیریت بازی توانست به نوعی مقابل حملات شاگردان شفر را بگیرد.
حاج رسولیها در پایان خاطر نشان کرد: با شناختی که از دو تیم داریم مشخص است که هم استقلال و هم ذوب آهن دو تیم خوب وبا کلاسی در فوتبال هستند که بدین مرحله از لیگ قهرمانان آسیا رسیدند، فوتبال زیبا بازی می‌کنند و امیدوارم سه شنبه یک بازی عام پسند و از نظر تاکتیکی در کیفیت خوبی را شاهد باشیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33531/بازی-برگشت-فوتبال-نیست-یک-شطرنج-به-تمام-معناست
بستن   چاپ