پیام سپاهان
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی:
کرسی‌های آزاد اندیشی محلی برای نظریه‌پردازی نیست
دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 9:03:38 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: برای دانشجویان این موضوع جا نیفتاده است که کرسی‌های آزاد اندیشی محلی برای نظریه‌پردازی نیست بلکه در این کرسی‌ها تنها باید نظرات و عقاید دانشجویان مطرح شود.
معین جوادی  در خصوص کم رنگ شدن کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: کم‌رنگ شدن کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها دلایل مختلفی از قبیل آیین‌نامه‌ها، موضوعات این کرسی‌ها و رغبت نداشتن دانشجویان دارد. البته طبق بررسی‌های که در گذشته انجام شده است برگزاری این کرسی‌ها تأثیر چندان زیادی نداشته است.
وی افزود: قوانینی که در پشت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی وجود دارد زیاد متضمن آزادی‌های دانشجویی و سیاسی افراد شرکت کننده نیست به همین دلیل دانشجویان زیاد موافقت و رغبتی برای برگزاری چنین کرسی‌هایی ندارند.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: البته بنده از برگزاری هر گونه کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها دفاع می‌کنم، اما برای دانشجویان این موضوع جا نیفتاده است که کرسی‌های آزاد اندیشی محلی برای نظریه‌پردازی نیست بلکه در این کرسی‌ها تنها باید نظرات و عقاید دانشجویان مطرح شود.
جوادی ادامه داد: کرسی‌های آزادی اندیشی در واقع فرصتی برای آشنایی با عقاید مختلف و متضاد است نه اینکه صرفاً به نتیجه خاصی برسیم. به کرسی‌های آزاد اندیشی نباید به چشم یک کلاس درس و آکادمی نگاه شود.
وی افزود: اینکه چند سالی است برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها کم رنگ شده است علت اصلی‌اش بی‌انگیزگی نسل فعلی است. البته نسل کنونی به خیلی از مسائل دیگر نیز رغبت نشان نمی‌دهند که دلایل این موضوع باید بررسی شود.
 دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان بابیان اینکه پیش‌بینی برنامه‌های جایگزین برای کرسی‌های آزاداندیشی زیاد تأثیری نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی محفلی بود که دانشجویان می‌توانستند حرف یکدیگر را بشنوند و اظهارنظر کنند، اما هم‌اکنون برگزاری مناظره میان صاحب‌نظران و کارشناسان می‌تواند مقداری تأثیرگذارتر از این کرسی‌ها باشد.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/33547/کرسی‌های-آزاد-اندیشی-محلی-برای-نظریه‌پردازی-نیست
بستن   چاپ