پیام سپاهان
پرتوی:
وظیفه ما به عنوان یک فیلمنامه نویس ابتدا باید قسم به قلم باشد
دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 9:26:53 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - یک فیلمنامه نویس گفت: وظیفه ای که به عنوان فیلمنامه نویس انتخاب می کنیم باید قسم به قلم باشد و باید برای فعالیت هایمان ارزش قائل شویم و به قلمی که در دست داریم متعهد باشیم. 
  در حالی که اولین روز برگزاری جشنواره حسنات ساعات پایانی خود را طی می کرد فیلم نامه نویسان اصفهانی در نشستی با کامبوزیا پرتوی از نقطه نظراتش بهره بردند نظراتی که فیلم سازان را تشویق یا برای ادامه کار به فکر فرو می برد. 
این فیلمنامه نویس در این جلسه اظهار کرد: برای پیدا کردن روایت هایتان باید در رابطه با همان موضوع مطالعات زیادی داشته باشید تا بتوان روایت را پیدا و فیلنامه تان را یادداشت کنید. 
پرتوی افزود: نوشتن هر فیلمنامه ای نیازمند اقتضای دوره زمانی خود است. در زمان جنگ نقاشی کودکان سیاه وسفید بود به همین دلیل آن روز جامعه نیازمند فیلم شاد بود به همین دلیل" دستمال گلدار گلنار" تولید شد، اما اکنون نیاز تغییر کرده است به همین دلیل "کامیون" نوشته می شود.
وی با اشاره به مهم ترین بخش فیلمنامه که روایت کردن است،گفت: اول باید بدانیم فیلنامه چیست؟ و از نوشتن شروع کنیم. اگر دقت کنیم نوشتن اصل موضوع است همانطور که در قرآن آمده "قسم به قلم "و در انجیل آمده خدا کلمه را آفریده است. 
این فیلمنامه نویس تصریح کرد: وظیفه ای که به عنوان فیلمنامه نویس انتخاب می کنیم باید قسم به قلم باشد و باید برای فعالیت هایمان ارزش قائل شویم و به قلمی که در دست داریم متعهد باشیم. 
پرتوی با بیان اینکه روایت را برای اثر گذاشتن باید برای فیلم نامه در نظر بگیریم، خاطر نشان کرد: فیلمنامه حرفی است برای گفتن، گفتن برای دیگران با هدفی مشخص که در ذهن داریم ما با فیلمنامه باید حرف و هدف را همزمان ارائه دهیم.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/33550/وظیفه-ما-به-عنوان-یک-فیلمنامه-نویس-ابتدا-باید-قسم-به-قلم-باشد
بستن   چاپ