پیام سپاهان
در 2 ماه اول امسال
اجرای کنسرت های موسیقی در اصفهان سه برابر شد
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 11:40:41
سپاهان نیوز - اصفهان- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: اجرای کنسرت های موسیقی ماه های فروردین و اردیبهشت امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه برابر شده است.
پرویز طاهری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 164 کنسرت موسیقی ماه فروردین و از ابتدای اردیبهشت امسال تاکنون در این استان اجرا شد درحالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته 56 اجرا بوده است.
وی با اشاره به استقبال مردم، خوانندگان و تهیه کنندگان برای اجرای برنامه های کنسرت موسیقی در استان اصفهان در 2 سال گذشته، گفت: در 2 ماه نخست امسال 100 مجوز و در مدت مشابه سال گذشته 40 مجوز اجرای کنسرت موسیقی در اصفهان صادر شده است.
وی با بیان اینکه صدور مجوز و اجرای کنسرت موسیقی در اصفهان در سال 96 نسبت به سال 95 نیز افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته 335 مجوز با 593 اجرا در استان داشتیم درحالیکه این رقم در سال 95 شامل 150 مجوز با 238 اجرا بود.
طاهری از جمله عوامل افزایش اجرای کنسرت های موسیقی را تمدید چند باره برخی کنسرت ها، استقبال برخی اداره ها برای برگزاری این برنامه ها جهت کارکنان و خانواده هایشان و جشن های نوروزی عنوان و اضافه کرد: هر مجوز کنسرت، دست کم 2 اجرا دارد اما در برخی موارد با توجه به استقبال مردم این کنسرت ها تمدید می شود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: کنسرت های موسیقی شامل انواع سنتی، پاپ، تلفیقی، کلاسیک، محلی، مقامی، آموزشی و پژوهشی است که بیشترین مجوز کنسرت ها در اصفهان در بخش سنتی بوده است.
طاهری افزود: سال 95 حدود 63 کنسرت سنتی در اصفهان اجرا شد در حالیکه این رقم در سال 96 به 139 اجرا افزایش یافت و بیش از 2 برابر شد.
به گفته وی با توجه به اینکه اصفهان، مهد موسیقی " مکتب اصفهان" است، این موضوع نویدبخش خوبی برای حوزه فرهنگ و هنر استان است.
وی با بیان اینکه کنسرت های آموزشی برای هنرآموزان موسیقی و با هدف افزایش اعتماد به نفس آنها برای اجرا در جمع برگزار می شود،گفت: کنسرت های آموزشی از 11 اجرا در سال 94 به 45 اجرا در سال 96 افزایش یافت.
طاهری با بیان اینکه بیش از 90 درصد خواننده های محبوب مردم در 3 سال گذشته در اصفهان اجرای کنسرت داشته اند، افزود: در 2 ماه نخست امسال به طور متوسط هر یک روز کنسرت در اصفهان اجرا شده است.
وی درباره قیمت بلیط کنسرت نیز توضیح داد: در سه سال گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشتیم اما امسال با توجه به افزایش هزینه ها و دستمزدها، قیمت ها حدود 25 درصد افزایش یافت.
به گفته وی در زمان حاضر قیمت بلیط های کنسرت در اصفهان از 45 تا 85 هزار تومان است.
طاهری با اشاره به حضور نمایندگانی از معاونت هنری و بازرسی اداره فرهنگ و ارشاد، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و اداره اماکن در کنسرت‌ها، تاکید کرد: در چند سال اخیر، کنسرت ها با وحدت و نظم بالا و کمترین مشکل برگزار شد.
بیشتر کنسرت های موسیقی در استان اصفهان در شهرهای اصفهان، نجف آباد و شاهین شهر برگزار و ظرفیت هر سالن بزرگ به طور متوسط یکهزار نفر در نظر گرفته می شود.
ت/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33557/اجرای-کنسرت-های-موسیقی-در-اصفهان-سه-برابر-شد
بستن   چاپ