پیام سپاهان
اعلام قیمت زولبیا و بامیه در اصفهان؛
شیرینی‌فروشان در تامین روغن سرخ‌کردنی دچار مشکل شدند
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 12:39:42
سپاهان نیوز - رییس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان با بیان اینکه شیرینی فروشان در آستانه ماه رمضان با کمبود و نبود روغن نباتی در بازار مواجه شده اند، گفت: براساس سیاست اتحادیه هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک در اصفهان در این ماه با نرخ 14 هزار تومان عرضه شود.
حسن شریفی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص قیمت زولبیا و بامیه در آستانه ماه رمضان، اظهار کرد: متاسفانه روغن سرخ کردنی در بازار موجود نیست و با وجودی که هر حلب روغن 10 هزار تومان نسبت به قبل گران شده، اما برای عرضه در بازار موجود نیست.
وی با بیان اینکه طی یک هفته گذشته روغن در بازار موجود نیست، گفت: متاسفانه شیرینی فروشی ها در تامین روغن سرخ کردنی دچار مشکل هستند و حتی روغن مورد نیاز از شرکت های تهرانی وارد اصفهان نمی شود.
رییس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان افزود: روغن سرخ کردنی نه تنها در اصفهان، بلکه در تهران نیز که حتی 20 هزار تومان گران تر شده، در بازار عرضه نمی شود.
وی در خصوص دلایل گرانی روغن سرخ کردنی، اظهار کرد: برخی نبود ورق برای حلب روغن و برخی نبود مواد اولیه تولید روغن سرخ کردنی را از جمله دلایل نایابی و گرانی روغن در کشور می دانند.
شریفی یادآور شد: علاوه بر کارخانه روغن ناز اصفهان، کارخانه های بهار، پامجال، نازگل و ... در کشور تولیدکننده هستند اما متاسفانه شیرینی فروشی ها در آستانه ماه رمضان به کمبود برخورده اند.
وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط آیا زولبیا و بامیه در آستانه ماه رمضان گران می شود، افزود: با وجود نبود روغن سرخ کردنی در بازار و در حالی که قیمت ها در این اتحادیه براساس رقابت آزاد تعیین می شود، بنابر سیاست اتحادیه قرار است هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک در اصفهان با نرخ 14 هزار تومان عرضه شود.
رییس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان با تاکید بر اینکه خوشبختانه در تامین دیگر مواد لازم برای تهیه زولبیا و بامیه کمبودی نداریم، گفت: در حال حاضر 1200 واحد تولید شیرینی در شهر اصفهان فعال هستند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33562/شیرینی‌فروشان-در-تامین-روغن-سرخ‌کردنی-دچار-مشکل-شدند
بستن   چاپ