پیام سپاهان
در سال گذشته ،
بیش از 16 میلیون دلار فرآورده‌ خام دامی از اصفهان صادر شد
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 14:19:24
سپاهان نیوز - اصفهان – رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: 16 میلیون و 711 هزار و 845 دلار فرآورده خام دامی سال گذشته از این استان به خارج کشورصادر شد.
به گزارش ایرنا منصور کیمیایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 26 نوع محموله و فرآورده های خام دامی به 22 کشورصادر شده است.
وی گفت : ویتنام، هنگ کنگ،ترکیه، عراق، امارات متحده عربی ، مصر و مالزی از مهمترین کشور هدف صادرات فرآورده های خام دامی استان اصفهان هستند که بیش از 18 هزار تن محموله به این کشورها صادر شد.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت:پا و پنجه مرغ ،آلایش های خوراکی طیور، خوراک طیور، ماهی منجمد، ماهی تازه، پنیر، پودر آب پنیر، پودر گوشت و شیرخشک عمده فرآورده های خام دامی صادر شده از این استان است.
وی افزود: سال گذشته برای نخستین بار از این استان پنیر، میگوی تازه، ماهی زینتی، مرغ تخمگذار( پولت) به روسیه صادر شد.
کیمیایی همچنین با اشاره به روند بازرسی و نظارت های انجام شده در زمینه حمل محموله ها و فرآورده های خام دامی در استان اصفهان، گفت: سال گذشته با نظارت های شبانه روزی حدود 140 هزار گواهی بهداشتی حمل در بخش های خصوصی و دولتی استان اصفهان صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای سم پاشی همه دامداری های روستایی پاسخگو نیست افزود:اصلاح ساختار دامداری ها و خانه های روستایی، بهترین راه مبارزه با بیماری هایی دامی از قبیل کنه تب کریمه کنگو است.
دکتر شهرام موحدی افزود : سال گذشته 12 هزار و 398 لیتر سم و 4 هزار و 431 لیتر ضدعفونی کننده بین دامداران استان اصفهان توزیع شد.
وی با بیان اینکه بعضی از بیماری هایی نظیر تب برفکی، آنفلوآنزای پرندگان، تب کریمه کنگو و هاری را که مخازن آنها در حیات وحش قرار دارد را نمی توان ریشه کن کرد گفت:رعایت مسائل بهداشتی و مناسب سازی محل نگهداری دام ها از مهمترین راههای مقابله با اینگونه بیماری هاست.
وی همچنین با بیان اینکه هم اینک کانون های آلوده به بیماری تب برفکی بصورت محدود در استان اصفهان وجود دارد گفت: حداکثر میزان ایمنی و حفاظت واکسن تب برفکی 30 درصد است.
استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و 800 هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب های تولید فرآورده های دامی در کشور بدل کرده است.
ت 7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33574/بیش-از-16-میلیون-دلار-فرآورده‌-خام-دامی-از-اصفهان--صادر-شد
بستن   چاپ