پیام سپاهان
کربکندی:
ذوب آهن بار روزهای بد سپاهان را بردوش گرفت/ مظاهری نسبت به بیرانوند نوسان کمتر وعملکرد بهتری داشت
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 15:14:30
سپاهان نیوز - کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به نتایج خوب ذوب آهن در نیم فصل دوم لیگ و همچنین بازی‌های آسیایی گفت: ذوب آهن با قلعه نویی یک نیم فصل رؤیایی و خوب را داشت و با توجه به اتفاقاتی که برای سپاهان به وجود آمده بود بار روزهای بد سپاهان را نیز بر دوش گرفت که در پایان توانست دل هواداران فوتبال اصفهان را شاد کند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، رسول کربکندی که در به عنوان کارشناس فوتبال در برنامه ورزشی ضربه آزاد شرکت داشت، اظهار کرد: ابتدا باید درگذشت محمد سلامتیان یکی از خیران تأثیر گذار کشور در حوزه مدرسه سازی، سلامت و ورزشیار را تسلیت بگویم، همچنین باید بگویم که تهیه و پخش چنین برنامه ورزشی در این سطح وکیفیت برای ورزش استان بزرگی مثل اصفهان یک نیاز بود و امیدوارم بتواند رسالتی که بر عهده گرفته به خوبی به انجام برساند.
وی در خصوص وضعیت ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا وبازی رفت این تیم در اصفهان مقابل استقلال تهران گفت: برخورد دو تیم ایرانی در این دوره از مسابقات دارای دو وجه بود. از یک طرف شناخت دو تیم از یکدیگر بسیار خوب و بالا بود و همین مساله موجب شده بود در بازی رفت با احتیاط بیشتری رقابت کنند و هر کدام منتظر لغزش دیگری باشند. از طرف دیگر با توجه به حذف شدن یکی از دو تیم حساسیت‌ها را بسیار زیاد کرده بود، دو تیم با آنالیز کاملی که یکدیگر داشتند بازی رفت خود را انجام دادند اما این پایان ماجرا نبود.
وی ادامه داد: هیچ کسی به اندازه مربیان دو تیم نمی‌تواند در خصوص وضعیت تیم تصمیم گیری کند، تحلیل‌هایی که ما انجام می‌دهیم از راه دور است. چرا که مربیان هستند که در تمرینات حضور دارند و از تمام وضعیت بازیکنان تیمش خبر دارد بنابراین می داندکه با چه بازیکنانی و چه سیستمی بازی را شروع در طول بازی چه تعویض‌هایی داشته باشد. شفر و قلعه نویی دو مربی هستند که با دانشی که دارند و استفاده از توانمندی بازیکنان خود بی شک فردا بازی باکیفیتی را در دستور کار بازیکنان و تیم خود قرار می‌دهند.
پیشکسوت فوتبال ذوب آهن خاطر نشان کرد: قلعه نویی با ذوب آهن نیم فصل اول خوبی نداشت، چرا که هماهنگی لازم بین او و بازیکنان تیم ایجاد نشده بود اما در ادامه با آمدن چند بازیکنان و هماهنگی لازم بین کادر فنی وبازیکنان آن‌ها یک نیم فصل رؤیایی وقابل افتخار را داشتند و در روزهایی که برای سپاهان رخ داد بار سنگین حال بد سپاهان را بردوش گرفتند. آن‌ها در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا با وجود بازی‌های سخت و پرتنش عملکرد نسبتاً خوبی داشتند.
کربکندی در خصوص بازی برگشت دو تیم در تهران تاکید کرد: ذوب آهن باید بداند نتیجه یک برصفر منطقه امنی محسوب نمی‌شود، مساله دیگر حضور زیاد تماشاگران است. زمانی که ورزشگاهها پر از تماشاگر باشد یک استرس مضاعفی را به تیم خود وارد می‌کنند و این مساله یعنی تحت فشار بودن استقلال.
وی تصریح کرد: استقلال برای رسیدن به نتیجه و خارج شدن از این فشار مجبور به حمله‌های بی امان است و در مقابل ذوب آهن استاد حفظ و گردش توپ و استفاده از تمام فضاهای زمین و همچنین ضد حمله است. بنابراین ذوب آهن می‌تواند با اداره بازی و زدن یک گل خیال خود را تا پایان بازی راحت کند
این کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص ویژگی خاص مربیان خارجی گفت: به روز بودن دانش، اهمیت به نظم وانضباط ورعایت اصول وفدا نکردن آن‌ها در مقابل مصلحت‌هایی که پیش می‌آید را می‌توان از جمله این ویژگی‌ها نام برد وعلاوه براین خود بازیکنان هستند که حضور مربی خارجی یک انگیزه برای آن‌ها محسوب می‌شود که توانمندی خود را در مقابل مربی خود به اثبات برسانند.
وی افزود: شفر استقلال درهم ریخته را به تیم سوم لیگ و قهرمان جام حذفی تبدیل کرد ویا بازیکن تمام شده‌ای مثل خسرو حیدری را به یک بازی آماده و سرحال همانند دوران درخشانی که داشت آماده کرد.
وی خاطر نشان کرد: در بازی رفت درخشش دروازه بانان دو تیم نقش بسزایی در نتیجه بازی داشت، هر دو عملکرد بسیار خوبی داشتند. امیدوارم مظاهری به حق خود برسد، چراکه در بین دروازه بانان ایران کمترین نوسان را داشته و عملکرد وی نسبت به بیرانوند بهتر بوده است.
کربکندی در پایان تاکید کرد: نکته دیگر دربازی برگشت آماده سازی بازیکنان از نظر مسائل روحی و روانی است که در این میان مربیان نقش بسزایی دارند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33579/ذوب-آهن-بار-روزهای-بد-سپاهان-را-بردوش-گرفت--مظاهری-نسبت-به-بیرانوند-نوسان-کمتر-وعملکرد-بهتری-داشت
بستن   چاپ