پیام سپاهان
رئیس بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی اصفهان خبر داد:
معدوم سازی یک میلیون و 340 هزار پرنده بر اثر آنفلوانزا در اصفهان
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 16:09:39
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان اصفهان گفت: بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یک میلیون و 340 هزار قطعه پرنده را معدوم سازی کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، مصطفی کردآبادی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته در حالی که ابتدای سال شاهد درگیر شدن کشور با شیوع آنفلوانزا بودیم این بیماری از دی ماه اصفهان را درگیر خود کرد.
وی بیان داشت: سال گذشته بر اثر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان، یک هزار و 340 قطعه پرنده معدوم سازی شد و از این تعداد 207 هزار و 853 قطعه طیور بومی بود.
رئیس بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد: سال 95 تعداد کانون های آلوده شناسایی شده به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 170 مورد بود که سال 96 تعداد این کانون ها به 42 عدد رسید که تعداد زیادی از آن‌ها هم کانون‌های غیرمجاز بودند.
وی گفت: بابت معدوم سازی پرندگان در روستاها نیز دامپزشکی اصفهان تا پایان اسفندماه دو میلیارد و 359 میلیون تومان خسارت پرداخت کرد.
کردآبادی بیان داشت: در استان اصفهان طی سال 95، نزدیک به چهار میلیون قطعه در 70 کانون صنعتی آلوده معدوم سازی شد که در سال 96 تعداد کانون های صنعتی آلوده به 26 مورد رسید.
وی ادامه داد: در سال 95، 338 هزار و 326 قطعه بوقلمون به خاطر بیماری معدوم‌سازی شد اما در سال 96 هیچ واحد پرورش بوقلمون درگیر بیماری نشد.
رئیس بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان اصفهان گفت: در کانون‌های بومی و روستایی به خاطر افزایش اطلاعات عمومی تعداد کانون‌ها به 15 واحد کاهش یافت؛ در طیور رنگی نیز واحدهای غیرمجاز در شهرستان گلپایگان کشف شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33585/معدوم-سازی-یک-میلیون-و-340-هزار-پرنده-بر-اثر-آنفلوانزا-در-اصفهان
بستن   چاپ