پیام سپاهان
داور هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات:
آینده سینما مختص فیلم های کوتاه است
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 19:19:34
سپاهان نیوز - اصفهان - داور هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: آینده سینما مختص فیلم‌های کوتاه است و طی دو دهه اخیر به رغم افت و خیزها، شاهد روند خوبی در حوزه ساخت فیلم های کوتاه بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن امیریوسفی ظهر دوشنبه در نشستی با عنوان اصول هنر فیلمسازی مستند و فیلم کوتاه در حاشیه برگزاری جشنواره حسنات، اظهار داشت: در حوزه تولید فیلم کوتاه روز به روز شاهد اتفاقات خوبی هستیم و برگزاری جشنواره سالانه حسنات در ایجاد بستر و شرایط ساخت فیلم کوتاه بسیار مثمر ثمر بوده است.
وی با بیان اینکه تولیدات فیلم کوتاه همواره از بعد کیفیت امیدوار کننده بوده است، بیان داشت: در یک بخشی از سال ها شاهد درخشش فیلم های کوتاه بودیم و در برخی سال ها هم اتفاق خاصی در حوزه فیلم کوتاه نیفتاد.
داور هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تصریح کرد: حتی در بدترین سال های تولید فیلم کوتاه هم شاهد تولید چند مورد از فیلم های کوتاه بودیم.
وی با اظهار اینکه فیلم سازانی که کار فیلم سازی خود را از فیلم کوتاه و ساخت مستند شروع کردند فیلم سازان موفق‌تری نسبت به فیلم سازانی هستند که از راه دیگری وارد ساخت فیلم های بلند شدند، ادامه داد: اگر 50 سال دیگر بخواهیم زندگی اجتماعی زمان کنونی یعنی دهه 90 را بررسی کنیم بهترین سند برای این کار تولیدات فیلم کوتاه و مستندها بوده است.
امیریوسفی در خصوص وضعیت تولیدات فیلم کوتاه در اصفهان گفت: در حدود 20 سال پیش شاهد تولیدات فیلم کوتاه قوی در اطراف اصفهان از جمله خمینی شهر و نجف آباد بودیم که امروز دیگر آن موقعیت را شاهد نیستیم.
وی ادامه داد: البته نمی توان انتظار داشت که همواره یک استان در یک حوزه تولید فیلم به شکل قدرتمندی عمل کند بلکه افت و خیزهای نیز وجود دارد. هم اکنون نه اینکه آن انرژی نباشد اما می توان از ظرفیت سینمای جوان که یک مرکز دولتی است هم استفاده کرد.
داور هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات بیان داشت: امروز شرایط تولید فیلم کوتاه تغییر کرده است و با یک موبایل به راحتی می توان اقدام به تولید یک فیلم کوتاه با کیفیت و قوی کرد در صورتی که در یک دوره فیلم سازان فیلم کوتاه باید هزینه بالایی و زحمت زیادی را متحمل می شدند تا یک فیلم کوتاه را تولید کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33592/آینده-سینما-مختص-فیلم-های-کوتاه-است
بستن   چاپ