پیام سپاهان
رکورد 120 میلیمتر بارش در سمیرم ثبت شد
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 19:51:14
سپاهان نیوز - سمیرم، اصفهان- رکورد بارش 120 میلیمتر باران در دومین ماه بهار طی یک دهه اخیر در منطقه سمیرم بی سابقه است.
مسئول اداره هواشناسی شهرستاهای سمیرم و شهرضا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بارش های خوب اردیبهشت امسال علاوه بر ثبت این رکورد مجموع بارش های سال آبی را به 266.5 میلیمتر رساند.
ستار سبزعلی افزود: با مقایسه بارش سال زراعی جاری با میانگین بلندمدت درمی یابیم که تنها میزان بارش در اردیبهشت امسال بیشتر از میانگین نُرمال بوده و در بقیه ماهها میز بارشها زیر نرمال بوده است.
وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته هشت میلیمتر باران در سمیرم ثبت شده است ،افزود: مجموع بارش های سال زراعی بطور میانگین در بلندمدت 39 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 38 درصد کاهش دارد.
این مسئول تصریح کرد: بیشترین حجم بارندگی و رگبارهای تند چند روز گذشته و اردیبهشت مربوط به روستاها و ایستگاه های باران سنجی بخش دناکوه در ضلع جنوب شرقی سمیرم است که تنها در یک 24 ساعت، به حدود 82 میلیمتر رسید.
سبزعلی اظهار کرد: هوای ظهر و عصر امروز سمیرم صاف و آفتابی است و دمای 16 درجه سانتیگراد در گرمترین ساعت به ثبت رسیده است.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان، با چهار محدوده مطالعاتی(دشت) قبرکیخا، سمیرم، وردشت وکُمه جزو حوضه آبریز کارون بزرگ محسوب می شود.
7147/ت/6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33593/رکورد-120-میلیمتر-بارش-در-سمیرم-ثبت-شد
بستن   چاپ