پیام سپاهان
6 طرح بهداشت و درمان در گلپایگان افتتاح شد
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 20:18:01
سپاهان نیوز - گلپایگان،اصفهان-ایرنا – شش طرح بهداشتی، درمانی احداث شده با اعتبارات دولتی و مشارکت خیران، در گلپایگان به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا،مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان روز دوشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها، پروژه های افتتاح شده را شامل بهره برداری از پایگاه بهداشتی ابن سینا در سه طبقه با مشارکت خیر حاج مصطفی عبدلی، مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت در دو طبقه، سالن آموزش اندیشه با ظرفیت 120 صندلی، پست برق مرحوم احمد نایب الصدری با مشارکت حاجیه خانم خدیجه صدیق، پست اضطراری برق مرحوم حمید میثمی در بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و پایگاه سلامت فیلاخص و خانه بهداشت نیوان نار عنوان کرد.
دکتر ناصر رستمی، زیربنای شش پروژه افتتاح شده را یکهزار و 800 مترمربع زیربنا اعلام کرد و افزود: برای اجرای این پروژه ها دو میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.
وی با تجلیل از خیران سلامت در گلپایگان گفت: همزمان با بهره برداری از این پروژه ها امروز شاهد جشن تکمیل پروژه های زیرساخت های بهداشتی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با اعتبارات دولتی و مشارکت خیران هستیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان همچنین گفت: از نیمه دوم سال 93 تا پایان سال 96 در راستای طرح تحول سلامت نیز 25 پروژه به مساحت حدود 10 هزار متر مربع در بخش بهداشت و درمان این شهرستان با اعتبارات دولتی و مشارکت خیران به بهره برداری رسید که شش هزار و 300 مترمربع پروژه های احداثی در بخش بهداشت و سه هزار و 600 مترمربع در بخش درمان بوده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان نیز در این آیین گفت: در چند سال اخیر شاهد رشد خوبی در تکمیل زیرساخت های بهداشت و درمان گلپایگان در راستای طرح تحول سلامت هستیم .
دکتر علیرضا یوسفی افزود: این موفقیت مدیون مدیریت بسیار خوب شبکه بهداشت و درمان گلپایگان است که بعنوان یک الگو با تعامل بین بخشی، همدلی، برنامه ریزی و کمک خیران موفق شده است منابع را جذب کند و بعنوان اولین شهرستان استان اصفهان زیرساخت های حوزه سلامت را به اتمام برساند.
وی اضافه کرد: در بخش درمان نیز اقدامات موثری با بازسازی بیمارستان امام حسین(ع) و تجهیزات مورد نیاز در چند ساله اخیر در شبکه بهداشت و درمان گلپایگان برای خدمت رسانی به مردم صورت گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد: بخش جراحی زنان بیمارستان امام حسین(ع) نیز که عملیات اجرایی آن شروع شده و همچنین قسمت باقی مانده بازسازی بخش سی سی یو این بیمارستان در سال جاری با مشارکت خیران و اعتبارات دولتی به اتمام برسد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: نگاه مجلس به حوزه سلامت نگاه ویژه ای است و سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز تعامل خوبی با مجلس در اجرای برنامه های بهداشت و درمان دارند.
علی بختیار افزود: مجلس برای ارتقای حوزه سلامت با اختصاص یک درصد از مالیات ارزش افزوده و منابع دیگر گام موثری در اجرای طرح تحول سلامت و رفع مشکل بستری بیماران اورژانسی که نیاز به عمل جراحی دارند، برداشت.
وی اضافه کرد: بعنوان نمونه امسال در حوزه بیمه سلامت هفت هزار و 500 میلیارد تومان به این کار اختصاص یافت.
در این آیین همچنین از 22 نفر از خیران سلامت در سال 96 با اهدا تندیس و لوح سپاس تجلیل شد.
شهرستان گلپایگان دارای یک بیمارستان دولتی با 85 تخت فعال، هفت مرکز جامعه سلامت و هشت پایگاه بهداشتی است.
شهرستان گلپایگان با جمعیت افزون بر 90 هزار نفر در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/ /6027/7138

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33595/6-طرح-بهداشت-و-درمان-در-گلپایگان-افتتاح-شد
بستن   چاپ