پیام سپاهان
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:
گرانی خودرو به بهانه نوسانات نرخ ارز تخلف است
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 8:43:38 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه خودروهایی که هم چنان وارد کشور می شود با نرخ دلار سابق است، گفت: گرانی خودروهای داخلی و خارجی به بهانه افزایش نرخ دلار تخلف است و اگر خودروسازان قصد افزایش قیمت دارند، باید از مبادی رسمی تصمیم گیری و اعلام شود.
محمد مجیری  در خصوص بالا رفتن روزانه قیمت خودرو به بهانه افزایش نرخ دلار و خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: متاسفانه برخی با ایجاد تنش در بازار از نوسانات نرخ دلار بهره می برند در حالی که این اتفاق درستی نیست. 
وی تصریح کرد: مردم اگر به خود رحم نکنند نباید انتظاری از دیگر کشورها که ایران را در تحریم قرار داده و مشکلاتی برای ما ایجاد می کنند، داشته باشیم.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه خودروهایی که هم چنان وارد کشور می شود با نرخ دلار سابق است، افزود: خودروهای داخلی نیز اگر قصد افزایش نرخ دارند، باید از مبادی رسمی و قانونی صورت گیرد و در این باره اطلاع رسانی شود.
وی در خصوص اینکه نمایندگی برخی از شرکت های خودروساز عنوان می کنند، در حال حاضر خودرویی در انبارهای خود ندارند، اظهار کرد: طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی، اگر کالایی موجود باشد و واحد عرضه نکند، مصداق تخلف است و می توان عنوان احتکار را برای آن در نظر گرفت و به طور قطع سازمان تعزیرات حکومتی باید به این مساله ورود کنند.
مجیری با بیان اینکه شرکت های خودروساز باید با قیمت هایی که پیش از این با مشتریان خود قرارداد بسته اند، محصولات را عرضه کنند، اضافه کرد: اینکه افراد پیش از این خودرویی را ثبت نام و قرارداد کامل بسته اند، اما اکنون زمان تحویل خودرو آنها است، نمایندگی ها و یا شرکت های خودروساز به بهانه افزایش نرخ مواد اولیه و دلار از آنها تقاضا وجه بیشتر در قبال خودرو را دارند، اشتباه و تخلف است.
وی در خصوص افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار که عنوان می شود به دلیل افزایش نرخ دلار است، گفت: هنوز هیچ خودرویی با این ارز جدید ثبت سفارش نشده و یا اگر ثبت شده، هنوز بر اساس قیمت جدید دلار ترخیص نشده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: شرایط اقتصادی کشور باید تا حدودی پیش رود تا فضا هموار شود و دولت بتواند به تعهدات خود با نرخ ارز جدید، عمل کند و ثبت سفارش های خود را انجام دهد تا بر مبنای آن قیمت گذاری جدید انجام شود. 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کالا به وفور در انبارهای کشور موجود است، اظهار کرد: در حال حاضر به طور مرتب جلسات مختلفی پیرامون تنظیم بازار تشکیل می شود، اما باید توجه داشت که جو روانی موجود بازار که عنوان می شود به دلیل خروج آمریکا از برجام، کالا وجود ندارد به صلاح اقتصاد کشور نیست و موجب سواستفاده برخی از این شرایط می شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/33601/گرانی-خودرو-به-بهانه-نوسانات-نرخ-ارز-تخلف-است
بستن   چاپ