پیام سپاهان
یک فعال سیاسی اصولگرا:
فرایند غنی‌سازی از سر گرفته شود
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 10:08:39
سپاهان نیوز - دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان گفت: ایران اسلامی طبق مصوبه مجلس باید در برابر بدعهدی آمریکا عمل متقابل انجام دهد و غنی‌سازی اروانیوم باید به سرعت شروع شود تا کشور ضرر نکند.
رسول حامدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در خصوص خروج آمریکا از برجام و راه‌های مقابله با آن، اظهار کرد: در زمان امضای برجام، مجلس شورای اسلامی با مصوبات بسیار خوبی این موضوع را پیش‌بینی کرده بود که اگر طرف‌های قرارداد برجام از این قرارداد خارج شوند راه‌های مقابله با آن چیست. ایران در قبال حرکت آمریکا باید عمل متقابل انجام دهد.
وی بابیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری کشورهای اروپایی هم قابل اعتماد نیستند، گفت: اروپایی‌ها هم تفاوت چندانی با آمریکایی‌ها ندارند. ایران طبق مصوبه مجلس باید عمل متقابل انجام دهد و حرکت غنی‌سازی باید به سرعت شروع شود تا کشور ضرر نکند.
دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان افزود: آسیب دیدن اقتصادی و سیاسی ایران بستگی به چگونگی برخورد مسئولان با این بد عهدی آمریکا دارد. اگر این تفکر را داشته باشیم که اقتصادمان متکی به خارج از کشور باشد قاعدتاً ضرر می‌کنیم و هر عملی که اروپا و آمریکا انجام دهد تأثیر مستیقم بر ارزش پول ملی و اقتصاد کشور دارد.
حامدیان در همین خصوص ادامه داد: اما اگر به ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم شاید در ابتدا سختی‌هایی را متحمل شویم، اما در دراز مدت از وابستگی به خارج نجات می‌دهد و غرب کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد. بنابراین اصول اقتصاد مقاومتی باید اجرا شود تا اقتصاد کشور به تدریج پیش رفت کند.
کد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33606/فرایند-غنی‌سازی-از-سر-گرفته-شود
بستن   چاپ