پیام سپاهان
فعال سیاسی :
برجام بهترین توافق در سیاست خارجی کشور است
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 11:05:53
سپاهان نیوز - اصفهان - فضل الله صلواتی تحلیلگر و فعال سیاسی گفت: یکی از دستاوردهای مهم برجام این است که موجب شد تا با تصویب قطعنامه 2231 نه تنها ایران از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شود بلکه 6 قطعنامه سازمان ملل علیه ایران را لغو کرد و بهترین توافق در عرصه سیاست خارجی کشور است.
صلواتی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: عجیب است که عده ای در داخل کشور درباره برجام مسائلی را مطرح می کنند که همسو با نظرات آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است ؛ حرف هایی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سران آل سعود درباره برجام می زنند از زبان برخی عناصر داخلی شنیده می شود.
این فعال سیاسی ادوار قبل و بعد از انقلاب با اشاره به اینکه مواضع آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در قضیه برجام مخالفت با این توافق بین المللی بوده است، افزود: متاسفانه برخی از عناصر و گروه های داخلی با هدف مخالفت با دولت، مواضعی همسو با آمریکا اتخاذ کرده اند بدون اینکه خود اطلاع داشته باشند.
وی افزود: اینکه رئیس جمهوری آمریکا با صراحت می گوید در مذاکرات هسته ای نتوانسته است یک جانبه از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرد دلیل بر توانایی دیپلمات های ایرانی مذاکره کننده و موفقیت دولت در این پیوند است.
صلواتی اظهارکرد: برخی گروه ها قصد دارند با تشکیل دولت های در سایه، شخص رئیس جمهوری و دولت را زیر فشار قرار دهند اما باید بدانند که رئیس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب شده و هرگونه اظهارنظر دولت های در سایه، فاقد وجاهت قانونی است.
وی گفت: سیاسیون و دولت های در سایه می توانند پیرامون همه موضوع ها اظهار نظر نمایند اما حق ندارند به جای ملت، تصمیم گیری کنند زیرا ملت تصمیم خود را در انتخابات گرفته است.
استاد بازنشسته دانشگاه اصفهان افزود: مردم از نهادها و گروه های دیگر انتظار ندارند زیرا به آنها رای ندادند و به همین دلیل این گروه ها و جریان ها به لحاظ قانونی و در عمل صلاحیت دخالت در امور اجرایی قوه مجریه از جمله سیاست خارجی را ندارند.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد و گروه های سیاسی مخالف دولت با اقدام ها و رفتارهای خود قصد تضعیف دولت و دستاوردهای آن بویژه در عرصه دیپلماسی را دارند، تصریح کرد: این نوع رفتارها خیانت به نظام و ملت است و باید مواظب باشند ناخواسته در مسیر دشمنان ملت ایران از جمله " ترامپ ها" قرار نگیرند.
فضل‌الله صلواتی (زاده 1317، اصفهان) تحلیل گر و فعال سیاسی دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.
وی یکی از نمایندگان اصفهان در دوره اول مجلس شورای اسلامی بود.
برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام روز سه شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان) منعقد شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که برجام را بدترین توافق و ناقص خوانده بود، سه شنبه هفته گذشته از آن خارج شد. سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان گفته اند که بدون آمریکا نیز در این توافق خواهند ماند و از شرکت های خود که با ایران همکاری بازرگانی دارند، در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کنند.
2093/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33610/برجام-بهترین-توافق-در-سیاست-خارجی-کشور-است
بستن   چاپ