پیام سپاهان
میز کشوری صادرات فرش ماشینی به استان اصفهان واگذار شد
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 11:05:54
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: مسئولیت برگزاری میز کشوری توسعه صادرات فرش ماشینی با هدف حل مشکلات تولید و صادرات این محصول به این استان واگذار شد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از اسرافیل احمدیه افزود: نشست میز کشوری توسعه صادرات فرش ماشینی در آینده نزدیک در شهرستان کاشان برگزار می شود.
وی با اشاره به فعالیت حدود 700 واحد صنعتی فعال در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته به این صنعت افزود: بر همین اساس، سازمان توسعه تجارت ایران، میز توسعه صادرات فرش ماشینی را به اصفهان به‌عنوان استان معین واگذار کرده است.
به گفته وی، این واگذاری با توجه به اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، جایگاه ویژه صادرات کالاهای غیرنفتی، وجود تنوع در عرصه تولیدات صادراتی کشور و قابلیت‌های مزیت‌های تولیدی و صادراتی و امکانات استان انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: مسئولیت برگزاری میزهای شیرینی‌های سنتی، طلا و جواهر، نساجی و روغن صنعتی نیز به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ‌ شده است.
احمدیه خاطرنشان کرد: استان‌های معین در این زمینه موظف هستند ضمن تشکیل جلسه و انجام امور مربوطه بر اساس دستورالعمل اجرایی شرح وظایف میزهای گروه‌های کالایی و محصولی گزارش‌های مربوط به وظایف محوله را به معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کنند.
هر ســال حدود 160 هزار مترمربع فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود که از این میزان حدود 75 درصد متعلق به تولیدات کارخانه‌های فرش‌بافی استان اصفهان بویژه در کاشان است.
کارشناسان و اقتصاد دانان، مشکلات کنونی تولیدکنند گان فرش ماشینی را افزایش قیمت مواد اولیه و حامل‌های انرژی، کمبود نقدینگی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و مالیات بر ارزش‌افزوده می دانند.
د/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33611/میز-کشوری-صادرات-فرش-ماشینی-به-استان-اصفهان-واگذار-شد
بستن   چاپ