پیام سپاهان
رئیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان:
تحقق شهر فرهنگی اصفهان با برگزاری رویدادهای ملی ممکن می شود
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 12:06:51
سپاهان نیوز - اصفهان – رئیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه جشنواره ‌می‌تواند برند اصفهان قرار گیرد، گفت: شکل گیری چنین رویدادهای ملی می‌تواند اصطلاح شهر فرهنگی در اصفهان را تحقق ببخشد.

محمد عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه اظهار داشت: از زوایای مهمی که می‌تواند موجب افتخار هر شهروندی باشد این است که که حوزه‌ای مدنی مانند کانون حسنات موضوعی ماند نیکوکاری را مورد توجه قرار داده و سپس این موضوع را در یک قالب هنری نهادینه کرده است.
وی افزود: این امر دو خصلت نیکو در خود نهفته دارد یکی اینکه نیکوکاری را در قالبی هنرمندانه نهادینه و تبدیل به مسئله اجتماعی می‌کند و دوم اینکه نگاه هنرمندانه هنرمندان را معطوف به پدیده نیکوکاری می‌کند که این امر موجب توجه بسیاری از دستگاه‌ها و حوزه‌های مدنی دیگر نیز قرار می‌گیرد.
تقویت فرهنگ نیکوکاری با حسنات
معاون شهردار اصفهان تاکید کرد: جشنواره فیلم حسنات با دست گذاشتن روی ژانری که توانایی چندگانه در انتقال معنا به مخاطب و ارتباط موثری با جامعه دارد می‌تواند در تقویت فرهنگ نیکوکاری بسیار تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: شاید ما در بسیاری موارد هنوز برای تبیین معانی ارزشی و هنجاری جامعه به شیوه‌های سنتی اتکا کنیم اما در این جشنواره، یک نهاد که دغدغه نهادینه کردن نیکوکاری در جامعه را دارد خلاقانه از قالب هنر برای انتقال این معنی بهره جسته است که جای تقدیر دارد.
تحقق شهر فرهنگی اصفهان
عیدی با بیان اینکه جشنواره حسنات برای شهر اصفهان بسیار با اهمیت است و ‌می‌تواند برند این شهر قرار گیرد، ابراز داشت: شکل گیری چنین رویدادهای ملی می‌تواند شهر اصفهان را با حضور فیلمسازان این عرصه پر رونق ساخته و اصطلاح شهر فرهنگی در اصفهان تحقق پیدا کند و بر این اساس حمایت از این جشنواره کاملا اصفهانی باید مورد توجه نهادهای استان باشد تا به سمت و سوی بین‌المللی شدن حرکت کند.
عیدی اضافه کرد: بسیار ارزشمند است که افرادی که دغدغه‌دار تحقق شهر خلاق و فرهنگی هستند از چنین جشنواره‌ای که به معنای واقعی کلمه از خود اصفهان رویش داشته است حمایت و در برگزاری آن مشارکت کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33619/تحقق-شهر-فرهنگی-اصفهان-با-برگزاری-رویدادهای-ملی-ممکن-می-شود
بستن   چاپ