پیام سپاهان
رییس اتاق اصناف اصفهان:
در تامین کالاهای اساسی ماه رمضان کمبودی نداریم
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 14:03:12
سپاهان نیوز - رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه در تامین کالاهای اساسی در آستانه ماه رمضان هیچ مشکل و کسری وجود ندارد، گفت: در خصوص کالاهای اساسی دولت مابه تفاوت نرخ ارز بین 4200 و 3800 تومان را پرداخت می کند.
رسول جهانگیری در گفت‌ وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص وضعیت بازار و خرید کالاهای اساسی در آستانه ماه رمضان، اظهار کرد: خوشبختانه بازار اصفهان در آستانه ماه رمضان در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکل و کسری ندارد. 
وی با بیان اینکه مردم نگران تامین قند، شکر، روغن، گوشت، برنج، مرغ و ... نباشند، تاکید کرد: دولت ارز مورد نیاز کالاهای اساسی را از اکنون تا روز قیامت پیش بینی کرده است.
رییس اتاق اصناف اصفهان در خصوص اینکه برخی به بهانه افزایش نرخ ارز در بازار اقدام به گران کردن کالاهای اساسی کرده اند، تصریح کرد: این موضوع در بازار از سوی بازرسی اتحادیه ها، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت رصد می شود.
وی با بیان اینکه انبارهای کالاهای اساسی در استان اصفهان هر روز رصد می شود، تاکید کرد: اگر انباری نسبت به ورود کالاهای اساسی به بازار ممانعت کند، با آن برخورد می شود و خوشبختانه تا امروز گزارشی مبنی بر احتکار کالا در اصفهان ارائه نشده است.
وی افزود: کالاهای رده دوم که ریشه خارجی و وارداتی دارد، تفاوت ارزی آن در بازار نمایان است، اما در خصوص کالاهای اساسی دولت مابه تفاوت نرخ ارز بین 4200 و 3800 تومان را پرداخت می کند.
وی افزود: کالاهای اساسی ما که در عمل منشا واردات دارد و بر روی سفره مردم اثرگذار است هیچ مشکلی نداریم چرا که ارز مورد نیاز آن اکنون تامین شده است.
جهانگیری با تاکید بر اینکه کالاهای رده دوم بر سفره مردم اثرگذار نیست، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز بر این کالاها اثر دارد، اما از سوی متولیان امر بازار این کالاها رصد می شود.
وی خطاب به مردم گفت: با توجه به رصد بازار از یک ماه گذشته، درحال حاضر در ماه رمضان در تامین مایحتاج اولیه هیچ کمبودی وجود ندارد و اتاق اصناف و دیگر نهادها به طور قطع با افزایش قیمت ها مقابله می کنند.
رییس اتاق اصناف اصفهان در خصوص کمبود و گرانی روغن سرخ کردنی برای شیرینی فروشان در آستانه ماه رمضان، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیک مصرف در این زمان بالا می رود، با افزایش تقاضا بعضا شاهد افزایش قیمت برخی محصولات هستیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33627/در-تامین-کالاهای-اساسی-ماه-رمضان-کمبودی-نداریم
بستن   چاپ