پیام سپاهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان:
بیش از 2500 کیلوگرم مواد مخدر در طرح مرصاد 2 کشف شد
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 18:47:16
سپاهان نیوز - اصفهان - فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در بخش مبارزه با مواد مخدر طرح مرصاد 2، بیش از دو هزار و 500 کیلو انواع موادمخدر کشف و 9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار مهدی معصوم بیگی ظهر سه‌شنبه در مراسم رونمایی از کشفیات عملیات مرصاد 2 با بیان اینکه پلیس اصفهان 12 اولویت تعریف کرده است که مبارزه با قاچاق کالا از جمله این موارد است، اظهار داشت: قاچاق کالا یک ابر آسیب محسوب می‌شود و بر این اساس نیروی انتظامی، مبارزه با قاچاق کالا را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده است.
وی پیشگیری از سرقت و افزایش قدرت علمی کشف جرم را از دیگر اولویت‌های پلیس اصفهان دانست و ابراز داشت: عملیات مرصاد 2 در سلسله فعالیت های قرارگاه اقدام و عمل برای تحقق این اولویت‌ها عملیاتی می‌شود و بر ان ناساس مانور عملیاتی «مرصاد» با هدف مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و دستگیری سارقان‌حرفه‌ای و سابقه‌دار از هفته گذشته اجرایی شد.
9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شدند
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در بخش مبارزه با مواد مخدر طرح مرصاد 2، بیش از دو هزار و 500 کیلو انواع موادمخدر کشف و 9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شدند.
وی با بیان اینکه در این ارتباط یک هزار نفر قاچاقچی تسلیم قانون شدند، ابراز داشت: با تجهیز 80 تیم عملیاتی ورودی های استان برای مبارزه با قاچاق کالا تحت کنترل قرار گرفت و بالغ بر هشت میلیارد و 500 میلیون تومان انواع کالای قاچاق کشف، 42 خودرو نیز توقیف و بیش از 70 نفر قاچاقچی دستگیر شدند.
کشفیات مواد مخدر نسبت به دو ماهه اول سال گذشته دو و نیم برابر افزایش داشت
معصوم بیگی با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به دو ماهه اول سال گذشته دو و نیم برابر افزایش داشته است، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون شش هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و هوشیاری خانواده ها در ارتباط با مواد مخدر گفت: والدین باید ددر ارتباط با تربیت و مراقبت از فرزندان خود دقت بیشتری لحاظ کنند.
گفتنی است در این مراسم دو نوع تجهیزات جدید پلیس با نام های «دوربین البسه» و «کواد کوپتر» در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان رونمایی و کشفیات اموال مسروقه در اجرای طرح مرصاد 2 توسط قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل نیز نمایش داده شد.
به گزارش مهر، «دوربین البسه» چند ماموریت شامل استانداردسازی رفتار ماموران و رصد رفتار کارکنان پلیس را دنبال می کند ضمن اینکه در صورت شکایت شهروندان از رفتار ماموران تصاویر و مستندات دوربین بر اثبات ادعای شهروند کمک می کند یا برای حمایت از ادعای ماموران استفاده می شود.
همچنین «کواد کوپتر» کمک می‌کند تا راه‌های فرعی مورد استفاده قاچاقچیان شناسایی و انجام ماموریت‌های پلیس با اشرافیت بیشتری انجام شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33648/بیش-از-2500-کیلوگرم-مواد-مخدر-در-طرح-مرصاد-2-کشف-شد
بستن   چاپ