پیام سپاهان
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان:
35 نوزاد به علت بی کفایتی والدین تحت پوشش شیرخوارگاه قرار گرفتند
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 18:47:18
سپاهان نیوز - اصفهان- معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: 35 نوزاد به دلیل بی کفایتی والدین تحت پوشش شیرخوارگاه ها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مجتبی ناجی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 550 کودک در استان نزد خانواده درجه دو خود زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در قالب اجرای طرح مراقبت مشارکتی کودکان از تیرماه سال گذشته کودکانی را که هنوز نمی‌توان به طور قطعی به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌ها واگذار شوند، به طور موقت به زوج‌هایی که یا صاحب فرزند هستند یا متقاضی فرزندخوانده هستند، سپرده شوند.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان افزود: از تیرماه سال گذشته 63 خانواده متقاضی مشارکت در این طرح بودند و نکته جالب این است که هفت خانواده خواستار فرزندخواندگی کودکانی بودند که دچار معلولیت یا فلج مغزی هستند.
وی گفت: در دهه‌های اخیر با هماهنگی‌های صورت گرفته بین‌ دستگاه‌های مختلف مشکل آنچنانی در مورد گزارشات کودک‌آزاری نداریم و در صورت لزوم جداسازی کودک از خانواده صورت می‌گیرد اگرچه سیاست بهزیستی جدایی فرزند از خانواده نیست و خانواده محوری اصلی است که همواره باید در نظر گرفته شود. توانایی سرپرستی، یک توانایی صفر یا یک نیست که بگوییم یک خانواده توانایی دارد یا ندارد.
ناجی بیان داشت: در موارد کودک آزاری بیش از 90 درصد خانواده ها برای حضانت از فرزندان ناتوان هستند و با تشخیص قاضی این فرزندان در مراکز بهزیستی نگهداری ‌میشوند.
وی گفت: تاکنون حدود 428 کودک به دلیل بدسرپرستی در 39 مرکز بهزیستی نگهداری می‌شوند تا در صورتی که خانواده‌های آن‌ها بازتوان شدند، فرزندانشان را به کانون خانواده بازمی‌گردانیم.
علی اصغر فیاض، معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: معلولان جسمی - حرکتی با آمار 40 هزار نفر، بالاترین آمار را به خود اختصاص داده اند که از خفیف به شدید دسته‌بندی می‌شود.
وی بیان داشت: حدود 160 هزار نفر در بانک اطلاعاتی بهزیستی کشور در نوبت انتظار دریافت مستمری هستند که نزدیک به هشت هزار نفر آن مربوط به استان اصفهان است، برای این منظور، شدت معلولیت ملاک است اما در این میان مهم‌ترین موضوع توانمندسازی معلولان است.
فیاض تصریح کرد: معلولیت‌های ذهنی، ناشنوایی، اعصاب و روان مزمن در اولویت نخست و نابینایان و کم‌بینایان در درجات بعدی قرار دارد. کم‌ترین آمار مربوط به نابینایان و کم‌بینایان با هفت هزار و 500 نفر است که نزدیک به یک دوم اعتبارات دانشگاه‌ به این افراد تعلق می‌گیرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33649/35-نوزاد-به-علت-بی-کفایتی-والدین-تحت-پوشش-شیرخوارگاه-قرار-گرفتند
بستن   چاپ