پیام سپاهان
رییس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی شهر اصفهان:
انواع آش و حلیم در ماه رمضان گران می‌شود
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 08:25:49
سپاهان نیوز - رییس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی شهر اصفهان گفت: به دلیل نوسانات نرخ گوشت، در ماه رمضان امسال قیمت انواع آش، حلیم، کباب و بریان نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.
علی میزبانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، در خصوص قیمت انواع آش و حلیم در آستانه ماه رمضان، اظهار کرد: به دلیل نوسانات نرخ گوشت، امسال در آستانه ماه رمضان قیمت آش، حلیم بادمجان، کباب و بریان که مواد اولیه آنها از گوشت است، نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که اتحادیه امسال چه نرخی را برای این غذاها مصوب کرده است، افزود: با توجه به اینکه این اتحادیه کالای رده دوم را عرضه می کند، قیمت ها به صورت کارشناسی و به صورت رقابت آزاد تعیین می شود و نمی توان قیمت مشخصی برای این غذاها تعیین کرد.
رییس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی شهر اصفهان با بیان اینکه سال گذشته هر کیلو حلیم بادمجان حدود 10 هزار تومان و آش شله قلمکار بین 6000 تا 7000 تومان است، گفت: قیمت کباب و بریان نیز به صورت رقابتی و کارشناسی تعیین می شود، اما با توجه به گرانی گوشت، امسال نرخ این دو غذا نیز برای ماه رمضان افزایش نرخ خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به نوسانات موجود در بازار، قیمت آش، حلیم، کباب و بریان نسبت به ماه رمضان سال گذشته بین 10 تا 15 درصد گران تر خواهد شد، هم چنین نرخ هر کیلو کله پاچه بین 50 تا 55 هزار تومان است؛ البته امسال اتحادیه هیچ قیمت مصوبی را اعلام نخواهد کرد.
میزبانی با اشاره به فعالیت 550 واحد صنفی آش، حلیم، کباب و بریان دارای مجوز و پروانه در شهر اصفهان، در خصوص نظارت بر این واحدها در ماه رمضان، اظهار کرد: تخلفات واحدهای صنفی از سوی بازرسی اتحادیه، تعزیرات، بازرسی اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار می گیرد، البته واحدهای صنفی ملزم به نصب اتیکت قیمت غذاهای خود در مغازه هایشان هستند، در غیر این صورت دچار تخلف خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33662/انواع-آش-و-حلیم-در-ماه-رمضان-گران-می‌شود
بستن   چاپ