پیام سپاهان
رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان:
جشنواره حسنات میدانی برای تجربه فیلمسازی است
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 10:51:10 AM
مهر
سپاهان نیوز - اصفهان - رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان گفت: نسل جوان به این جشنواره‌ها چشم دوخته اند تا خود را بیازمایند و با ساخت فیلم‌های کوتاه آن را میدانی برای تجربه فیلمسازی قرار دهند.

 حسین ملایی  در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اظهار داشت: بسیار خرسندیم که امسال نیز توفیق یافتیم تا هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با موضوع احسان و نیوکوکاری را در شهر اصفهان برقرار کنیم.
وی افزود: در سال‌های گذشته به تنهایی قادر به برگزاری این جشنواره نبودیم و نهادهای استان با ما همکاری کردند که امیدواریم در آینده نیز با همت دست اندرکاران و مسئولان استانی این رویداد فرهنگی ادامه پیدا کند.
نسل جوان به جشنواره‌ها یی مانند حسنات چشم دوخته‌اند
رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با بیان اینکه جشنواره حسنات برای اصفهان و ایران دارای اهمیت است، ابراز داشت: نسل جوان به این جشنواره ها چشم دوخته اند تا خود را بیازمایند و با ساخت فیلم‌های کوتاه آن را میدانی برای تجربه در زمینه فیلمسازی قرار دهند.
وی با ابراز اینکه با مشاهده داوران جوان که با علاقه‌مندی در این صحنه حضور دارند به واقع به آینده کشور امیدوار می‌شویم، تصریح کرد: این افراد با عشق و علاقه به میدان فیلمسازی گام نهادند و در آینده کشور نقش ویژه دارند.
ملایی با تشکر از تمام هنرمندانی که از سال‌های گذشته تاکنون در این جشنواره حضور یافتند، بیان داشت: در سال‌های گذشته میزبان هنرمندان معروف کشور بودیم که دارای آثار گرانبهایی در عرصه هنر بودند و دستی در کارهای خیر نیز داشتند و بر این اساس امسال نیز در خدمت هنرمندانی مانند همایون اسعدیان، حسن اکلیلی و ایرج طهماسب هستیم.
وی اضافه کرد: بزرگداشت ایرج طهماسب امشب برگزار می شود و دو هنرمند گرامی دیگر نیز در افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان تجلیل شدند.
مردم کشور به شادمانی نیاز دارند
رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان تاکید کرد: فراموش نکنیم که مردم کشورمان از کودک، نوجوان، جوان و پیر به شدت به شادمانی نیاز دارند و ما حضور هنرمندانی که در این امر مقدس نقش دارند را در جشنواره حسنات گرامی می داریم.
وی افزود: گرچه ما بضاعت کافی برای تقدیر از این هنرمندان نداریم اما تمامی افرادی که دغدغه فرهنگ هنر و اعتلای فرهنگ کشور را دارند در نزد ما عزیز و مورد تقدیر هستند.
ملایی با گرامیداشت یاد زاون قوکاسیان اظهار داشت: جشنواره حسنات با همت والای زاون قوکاسیان شکل گرفت و پس از وی حضور صدرعاملی به عنوان دبیر جشنواره به ما این توان و امید را داد که با قدرت بیشتری این راه را ادامه دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه کانون حسنات یک موسسه خیریه خصوصی است، گفت: بر این اساس برگزاری این جشنواره با این ویژگی ها در کشور از سوی یک کانون قرض الحسنه بی نظیر است و ما برآنیم که نگاهی که به احسان و نیکوکاری داریم با همت شما هنرمندان مشوق کار خیر و نیکوکاری گسترش دهیم.
می‌توان با اندک کار خیری احساس انسانی را ارتقاء بخشید
رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان گفت: هر فردی می‌ تواند در صورت اراده با زبان، قدم و قلم کاری در راه خیر و نیکی یه سرانجام رساند، برای این امر لازم نیست حتما از مکنت مالی برخوردار باشیم بلکه با اندکی کار خیر مانند دست نابینایی را گرفتن، کمک به یتیم و بیماران می توان این احساس انسانی را ارتقا بخشید.
وی گفت: امیدواریم که انسان‌ها با کمک به یکدیگر هم در شادی و آرام یکدیگر شریک باشند تا همگی به سمت نهادینه سازی جامعه سالم حرکت کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33677/جشنواره-حسنات-میدانی-برای-تجربه-فیلمسازی-است
بستن   چاپ