پیام سپاهان
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
مطالبات دانشجویی بی‌پاسخ مانده‌اند
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 12:45:11
سپاهان نیوز - دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آن چیزی که سبب سردی فضای دانشگاه‌ها شد رفتارهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری بود که برای نمونه در انتخاب وزیر علوم خواست بسیاری از دانشجویان که فعالیت‌های زیادی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کردند نادیده گرفته شد.
امیر یوسفی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در خصوص کم‌رنگ شدن کرسی‌های آزاداندیشی، اظهار کرد: دانشگاه روزهای تلخ و شیرین زیادی به خودش دیده است. قبل از سال 1392 تقریباً تمام انجمن‌های اسلامی تعطیل شدند. بعد از این سال جو دانشگاه‌ها خیلی بهتر شد. وقتی نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری در سال 1396 شدیم باز هم دانشجویان سنگ تمام گذاشتند و برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فعالیت‌های زیادی کردند.
وی افزود: برای مثال در همین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، انجمن اسلامی به همراه بسیج دانشگاه برنامه‌های زیادی را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ترتیب دادند که نتیجه خوبی هم داشت و مردم در انتخابات مشارکت خوبی داشتند. اما آن چیزی که سبب سردی فضای دانشگاه‌ها شد رفتارهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری بود که برای نمونه در انتخاب وزیر علوم خواست بسیاری از دانشجویان که فعالیت‌های زیادی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کردند نادیده گرفته شد.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در همین خصوص ادامه داد: از همه جالب‌تر این بود مطالباتی که دانشجویان بعد از انتخابات داشتند نادیده گرفته شد. مانند درخواست راه‌اندازی اتحادیه برای دانشجویان که نادیده گرفته شد که البته اخیراً تصمیم بر این شده که چنین اتحادیه‌ای تأسیس شود.
یوسفی نژاد گفت: نکته بعدی و البته علت اصلی که در سردی فضای دانشگاه‌ها تأثیر داشته است عمل نکردن مسئولان به وعده‌هایی بود که به دانشجویان دادند. در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشتیم اعلام کردیم یک سری مطالبات خاص داریم و باید تشکل‌های دانشجویی یک اتحادیه مستقل داشته باشند.
وی افزود: بعد از انتخابات ریاست جمهوری یک سری سیاست‌های داخلی در دانشگاه‌ها سبب شده است نهادهای موازی خیلی زیادی به وجود بیاید. بسیاری از فعالیت‌هایی که زیر نظر تشکل‌ها انجام می‌شد هم‌اکنون توسط همین نهادهای موازی انجام می‌شود. برخی کانون‌ها و نهادهای موازی حدود شش ماه فعالیت می‌کنند و بعد منحل می‌شوند و به هیچ کس پاسخگو نیستند که این امر سبب دل سری بسیاری از دانشجویان می‌شود.
دانشجو باید امنیت روانی داشته باشد
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: برای مثال فعالیت کانون‌های موازی دانشگاه علوم پزشکی 30 برابر شده است، اما آیا بازدهی این کانون‌ها هم 30 برابر بوده است؟ این عوامل سبب سردی فضای دانشگاه‌ها شده است.
یوسفی نژاد بابیان اینکه نباید از این نکته غافل شویم که دانشجو به حمایت نیاز دارد، گفت: مهم‌ترین نکته این است که دانشجو امنیت روانی داشته باشد. دانشجو تا زمانی که امنیت روانی نداشته باشد نمی‌تواند کرسی آزاداندیشی را به خوبی اداره کند. اگر دانشجو امنیت نداشته باشد نمی‌تواند فعالیت مفیدی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها باید فشارهای روانی را از روی دانشجویان بردارند تا دانشجویان با امنیت روانی بیشتری فعالیت کنند. دانشجویان باید این احساس را داشته باشند که وقتی فعالیت می‌کنند سیستم پشتیبان آنان است.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در جامعه برخی فیلترینگ‌ها ناموجه است چراکه خواست اکثریت مردم نیست. برداشتن محدودیت‌های مدنی سبب اتحاد در کشور می‌شود.
کد خبرنگار: 13040
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33688/مطالبات-دانشجویی-بی‌پاسخ-مانده‌اند
بستن   چاپ