پیام سپاهان
مجری برگزاری دهمین نمایشگاه فولاد و ریخته گری اصفهان:
استارتاپی در حوزه فولاد و ریخته‌گری کشور نداریم
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 13:16:49
سپاهان نیوز - مجری برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد و ریخته گری ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در کشور استارتاپی در این حوزه نداریم، گفت: در شرایط خشکسالی صنایع باید مصرف آب خود را به حداقل برسانند و این کار سخت نیست، اما نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمود بندرچی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی دهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی فولاد ریخته گری ماشین آلات و صنایع وابسته، اظهار کرد: 65 درصد صنایع ریختگری کشور در اصفهان به عنوان قطب این صنعت در کشور متمرکز است و با توجه به این پتانسیل برپایی چنین نمایشگاهی در اصفهان ضرورت دارد.
وی با اشاره به هدف برپایی این نمایشگاه، گفت: اصفهان محل عرصه و تولید صنایع ریخته گری ایران به عنوان صنعتی مادر و پایه در ایران است و صنایع چون ریل، سیمان، خودرو و ... به این صنعت وابسته است، بنابراین یکی از مزیت های استان اصفهان می تواند در این بخش باشد.
مجری برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد و ریخته گری اصفهان با اشاره به ضرورت بومی سازی صنایع یاد شده در ایران، تاکید کرد: در این راستا بخش هایی همچون هسا، فولاد مبارکه، هفت تیر و ذوب آهن و ... می تواند با حضور در این نمایشگاه و دایر کردن غرفه های خود، محصولات تولیدی شان را به نمایش بگذارند.
وی هم چنین به برنامه های جانبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در دومین روز این نمایشگاه، بزرگترین گردهمایی صنایع ریخته گری برگزار می شود، هم چنین سومین روز نمایشگاه به صنعت فولاد و نورد اختصاص خواهد داشت.
بندرچی با بیان اینکه صنایع کشور به دلیل درگیر شدن کشور با پدیده خشکسالی دچار مشکلاتی هستند، اظهار کرد: با این وجود در اصفهان تکنولوژی ایجاد شده که مصرف آب را به حداقل می رساند و در این نمایشگاه از آن رونمایی خواهد شد.
وی توضیح داد: در این تکنولوژی، سیستم ابداعی توسط هوا خنک می شود و در این شرایط مصرف آب کاهش می یابد.
مجری برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد و ریخته گری اصفهان با تاکید بر اینکه در شرایط خشکسالی صنایع باید مصرف آب خود را به حداقل برسانند، گفت: این کار سخت نیست اما نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری کشور در بخش پتروشیمی و سیمان است که با آلایندگی خود بالاترین هزینه ها را دارند، اظهار کرد: سعی داریم با تکنولوژی های جدید میزان آلایندگی این صنایع را کاهش دهیم، بنابراین یکی از اهداف ما دعوت از شرکت هایی است که مباحث محیط زیستی و فیلترینگ آلاینده ها را رعایت و کنترل می کنند و به طور قطع در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
بندرچی در خصوص ورود استارتاپ ها در حوزه صنایع ریخته گری و فولادی، گفت: متاسفانه در کشور استارتاپی در این حوزه نداریم و امیدواریم در این نمایشگاه کلید استارتاپ های فولاد و ریخته گری زده شود.
وی در ادامه پیرامون حضور شرکت های خارجی در این دوره از نمایشگاه، اظهار کرد: در خصوص حضور شرکت های خارجی رایزنی هایی صورت گرفته و شاهد حضور هفت درصدی مشارکت کنندگان خارجی از کشورهای هند، ترکیه، چین و آلمان خواهیم بود.
مجری برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد و ریخته گری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر صنایع کشور در رکود کامل بوده و واحدهای تولیدی یکی پس ازدیگری در حال تعطیل شدن هستند، تاکید کرد: متاسفانه در صنعت فولاد و ریخته گری شاهد تعدیل نیرو هستیم و در این راستا باید به دنبال راهکارهایی برای اشتغالزایی در صنعت باشیم.
وی با اعتقاد بر اینکه صنایع کشور از جمله صنایع دفاع، نفت، پتروشیمی، دریایی و ... باید در این نمایشگاه فضایی را به خود اختصاص و محصولات خود را به نمایش بگذارند، تصریح کرد: در این فضا با خودکفایی می توان تولید کشور را افزایش دهیم، اما متاسفانه صنایع ریخته گری در این نمایشگاه حضور کمتری دارند در حالیکه باید ذهنیت آنها را برای حضور در چنین فضایی تغییر دهیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33693/استارتاپی-در-حوزه-فولاد-و-ریخته‌گری-کشور-نداریم
بستن   چاپ