پیام سپاهان
رییس هیئت شطرنج استان اصفهان:
به دنبال برگزاری مسابقات بین المللی هستم
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 13:46:34
سپاهان نیوز - حسین گلشنی گفت: به دلیل وجود مشکلاتی دستمان برای برگزاری مسابقات بین المللی بسته بود امیدوارم که با برطرف شدن مشکلات و با کمک اسپانسر بتوانیم میزبان مسابقات بین المللی در اصفهان باشیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حسین گلشنی در مجمع انتخابات هیئت شطرنج استان اظهار کرد: در 4 سال گذشته سعی شده بر اساس تقویم عمل کنیم و موفقیت نسبی نیز داشته‌ایم. توانسته‌ایم بالای 48 جدول ریتد در اصفهان برگزار کنیم و در این راستا تعداد بازیکنان ریتد افزایش داشته است. در بخش افزایش تعداد مربیان نیز موفق بودیم بیش از 185 مربی در بخش مردان فعال هستند و در بخش بانوان نیز رشد خیلی خوبی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم در هر هیئت آمار بیمه شدگان ورزشی است، در شطرنج به دلیل وجود سیستم جامع در فدراسیون تعداد عضو سیستم جامع ارزیابی می‌شود. در سال 1393 حدود 700 عضو جامع داشتیم که این تعداد در حال حاضر به 1350 نفر رسیده است که به لحاظ تعداد عضو سیستم جامع بعد از تهران اصفهان رتبه دوم را داراست.
گلشنی افزود: در سال گذشته ایران رکورد بیشترین تعداد مسابقه ریتد در جهان بعد از روسیه به نام خود کرد.
رییس هیئت شطرنج استان اصفهان با اشاره به اینکه 10 شهرستان در این رشته فعال هستند، خاطر نشان کرد: در سال 1396 حدود 14 مسابقه برای ارگان‌های مختلف برگزار شد. با توجه به اهمیت توجه به پشتواانه سازی درحال حاضر 8 مدرسه شطرنج فعال داریم که یکی از این مدارس در حال واگذاری است. لازم به ذکر است که از این تعداد 2 مدرسه متعلق به شهرضا است.
وی تصریح کرد: طی 2 سال گذشته نمایندگان شطرنج اصفهان با نام ذوب آهن یک نایب قهرمانی و یک مقام چهارمی به دست آوردند و امیدوارم بتوانیم امسال یک تیم دیگر در مسابقات لیگ برتر اضافه کنیم.
رییس هیئت شطرنج استان اصفهان گفت: تعداد بازیکنان دارای ریتد بین المللی در سال 1393 حدود 128 نفر بودند که در شرایط فعلی این آمار به 340 نفر رسیده است.
وی گفت: بیشتر درآمد هیئت که رقمی معاول 63 میلیون تومان بوده از طریق برگزاری مسابقات به آمده است، البته کلاسهایی نیز برگزار کرده‌ایم و اداره کل و فدراسیون نیز کمک‌هایی به ما داشته است.
گلشنی با بیان اینکه طی دوره 4 ساله نقاط ضعف هم داشته‌ایم، افزود: یکی از این نقاط ضعف عدم برگزاری مسابقات و میزبانی مسابقات بین المللی در اصفهان است. البته مشکلاتی در این مسیر داشتیم که دستمان را بسته بود تا بتوانیم میزبانی مسابقات بین المللی را بگیریم. اما به دنبال برگزاری این مسابقات هستم، امیدوارم که بتوانیم با کمک اسپانسرها شاهد برگزاری این مسابقات در استان اصفهان باشیم.
کد خبرنگار: 13041
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33702/به-دنبال-برگزاری-مسابقات-بین-المللی-هستم
بستن   چاپ