پیام سپاهان
سفره افطاری در 207 امامزاده و بقعه استان
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 14:52:06
سپاهان نیوز - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال همزمان با آغاز ماه رمضان طرح ضیافت الهی همراه با برنامه‌های مختلف در جوار حرم مطهر 207 امامزاده استان اصفهان به صورت ویژه اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام حسن امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، با اشاره به جایگاه و مقام ماه رمضان اظهار کرد: در فضیلت این ماه مبارک آمده است که در میان ماه‌های قمری تنها ماهی است که خداوند تعالی نام آن را در کتاب شریف خود ذکر کرده و آن را ظرف زمانی نزول انزالی معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی است برای ترویج و نشر معارف اسلامی، ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه نیز همانند سال های گذشته در سال‌ جاری هم زمان با آغاز ماه رمضان طرح ضیافت الهی را با محوریت بقاع متبرکه و با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی در جوار حرم مطهر 207 بقعه متبرکه و امامزاده اجرا می کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در ستاد مرکزی طرح ضیافت الهی و همچنین هماهنگی‌های به عمل آمده با ادارات اوقاف سراسر استان و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه این طرح در جوار حرم مطهر امام‌زادگان سراسر استان با هدف ایجاد فضایی معنوی جهت عبادت زائران و عاشقان اهل بیت(ع) در جوار این اماکن متبرکه برگزار می شود.
 امیری به برنامه هایی که در قالب طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه سراسر استان اجرا می شود اشاره کرد و گفت: از جمله این برنامه ها می‌توان به برپایی محافل قرائت ادعیه مشترک ماه رمضان، اجرای برنامه‌های ویژه برای خواهران شامل؛ احکام بانوان، کلاس‌های قرائت، جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم، برگزاری مراسم شب‌های قدر، شب و روز شهادت و شام غریبان حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و برپایی خیمه های معرفت اشاره کرد.
 وی ادامه داد: براساس بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح سفره های افطاری ساده این موضوع در سال جاری به صورت ویژه در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است که این موضوع با هدف نشان دادن جلوه های زیبای بصری و معنوی ماه رمضان اجرا می شود.
کدخبرنگار:13025
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33708/سفره-افطاری-در-207-امامزاده-و-بقعه-استان
بستن   چاپ