پیام سپاهان
انتقاد نماینده مبارکه از گرفتن خسارت از کشاورزان به دلیل حفر چاه‌
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 15:22:24
سپاهان نیوز - یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایطی که حقابه کشاورزان پرداخت نمی‌شود درست نیست که کشاورزان برای حفر چاه‌های سطحی که در گذشته به دلیل کمبود آب اتفاق افتاده است، خسارت بپردازند.
به گزارش ایسنا، زهرا سعیدی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز، گفت: در سال 89 ـ 90 که رودخانه زاینده‌رود در اصفهان خشک شد تعدادی کشاورزان کشت کرده بودند و چون رودخانه آب نداشت اجازه دادند چاه‌های سطحی حفر شود. قانون 45 توزیع عادلانه آب می‌گوید چاه‌هایی که به سفره‌های زیرزمینی تجاوز کرده است باید بسته شود. در کنار این بند، ماده 44 این قانون نیز می‌گوید حق حقابه‌دار باید پرداخت شود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: اکنون در شرایط کنونی که کشاورزان با چالش آب مواجهند و حقابه آنها داده نشده است علیه آنها پرونده تشکیل شده و آنها را به دادگاه می‌برند و خسارت نیز باید پرداخت کنند. این درست نیست بندهایی از این قانون که به نفع است اجرایی شود اما بندهایی که باید اجرایی شود اجرا نمی‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: این تذکر اگر از سوی وزارت نیرو به کشاورزان داده شده بود آنها برای چاه‌های خود مجوز می‌گرفتند و دیگر نیازی به پرداخت خسارت نبود.
وی در پایان گفت: از وزیر نیرو و وزیر دادگستری می‌خواهم به این موضوع رسیدگی کنند و حقوق کشاورزان را در نظر بگیرند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33711/انتقاد-نماینده-مبارکه-از-گرفتن-خسارت-از-کشاورزان-به-دلیل-حفر-چاه‌
بستن   چاپ