پیام سپاهان
سیل در اردستان 48 میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 17:38:10
سپاهان نیوز - کاشان- فرماندار اردستان خسارت وارد شده به این شهرستان در نتیجه بارش های بهاری را افزون بر 48 میلیارد ریال عنوان کرد.
حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش های رگباری هفته های گذشته به واحدهای مسکونی، راه های ارتباطی، مزرعه ها، قنات ها، باغ ها، پل ها و سیل بند ها خسارت های زده است.
وی خسارت وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان اردستان را بیش از یک هزار و 240 میلیارد ریال براورد کرد و افزود: سیل به هفت هزار و 720 هکتار سطح، یک هزار و 104 هکتار مزارع، یک هزار و 565 هکتار باغ و 14 رشته قنات خسارت وارد کرده است.
فرماندار اردستان اعتبار مورد نیاز برای راه روستایی و راهداری را افزون بر 6.5 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: بسیاری از راه های روستایی، پل ها و آبنماها نیز بر اثر جاری شدن سیل آسیب دیدند.
تاملی عنوان کرد: انتظار می رود دستگاه های ذیربط در کوتاه ترین زمان میزان خسارت وارد شده در بخش های مختلف را به استان و فرمانداری به صورت کتبی ارسال کنند تا پیگیری و تامین اعتبار شود.
وی در ادامه با تاکید بر رسیدگی به بحث بیمه محصولات در بخش کشاورزی از سوی مدیریت بحران اردستان گفت: با توجه به کمبود منابع مالی دولت بحث پیشگیری باید به طور جد در دستور کار دستگاه های اداری شهرستان قرار بگیرد.
بارش های رگباری باران در هفته های گذشته منجر به جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به شهرستان های شمالی استان اصفهان شده بود؛ امروز ظهر نیز دوباره در بخش هایی از جمله کاشان سامانه بارشی جدیدی فعال و با رگبار باران و تگرگ منجر به آبگرفتگی معابر شهری شده است.
بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، این سامانه بارشی در بیشتر نقاط این استان منجر به افزایش ابر، گاهی وزش بادهای به نسبت شدید، بارش‌های رگباری، آذرخش و بارش تگرگ تا روز جمعه می‌شود و کاهش سه تا پنج درجه ای کمینه دمای هوا در 24 ساعت آینده را به همراه خواهد داشت.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33718/سیل-در-اردستان-48-میلیارد-ریال-خسارت-برجا-گذاشت
بستن   چاپ