پیام سپاهان
مدیرکل بهزیستی اصفهان:
نگرش جامعه مهمترین مساله معلولان است
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397 - 8:29:31 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: نگرش جامعه به معلولیت های مهمترین مساله معلولان است که حل آن نیاز به اصلاح و فرهنگ سازی دارد.
مرضیه فرشاد  افزود:مهمترین گام برای رفع این مشکل، اصلاح دیدگاه افراد جامعه و جایگزین کردن نگاه توانمند به جای ترحم نسبت به معلولان است.
وی افزود: اگر این نگاه و دیدگاه در جامعه اصلاح نشود به مرور اعتماد به نفس و حس توانمندی این قشر از بین خواهد رفت و آنها در جامعه منزوی می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به اقدامات این اداره کل برای توانمند سازی معلولان اشاره کرد و گفت: در این راستا تفاهم نامه ای با یک انجمن در استان به منظور آموزش مباحث فناوری و کار با رایانه منعقد شده است تا با این آموزش ها معلولان توانمند شده و بتوانند به راحتی جذب بازار کار شوند.
فرشاد به اقدامات این اداره کل برای ساماندهی کودکان کار در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز مجوزهایی برای تأسیس خیریه‌هایی با عنوان "ساماندهی کودکان کار" گرفته شده و تاکنون یک خیریه مجوز فعالیت در این زمینه را دریافت کرده است.
وی استفاده از زنان نابینا به خاطر داشتن حس لامسه قوی در تشخیص توده‌های سرطان سینه را از دیگر اقدامات بهزیستی برای توانمند سازی معلولان استان عنوان کرد و گفت: برای این منظور تاکنون جمعی از پزشکان استان اصفهان اعلام آمادگی برای جذب معلولان نابینای زن کرده اند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: در صورتی که بتوانیم معابر شهری را برای رفت و آمد معلولان مناسب سازی کنیم بزرگترین انگیزه برای این قشر فراهم می شود که بتوانند در اجتماع حضور پیدا کنند.
وی مناسب ‌سازی فضای دیجیتال و مجازی و ادارات برای ناشنوایان و آشنایی با زبان اشاره را از برنامه‌هایی عنوان کرد که باید بصورت جدی پیگیری شود.
فرشاد همچنین حمایت همه جانبه بهزیستی را از جامعه معلولان اعلام کرد و گفت: خدمت‌ رسانی در این حوزه‌ها به تنهایی از عهده بهزیستی خارج است.
وی ادامه داد: بر این اساس، خیران در سال‌های اخیر با ورود به این حوزه‌ها یاری واقعی برای بهزیستی بودند به نوعی که حدود 60 درصد فعالیت در بخش‌های حمایتی را خیران برعهده دارند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تاثیرگذاری حمایت‌های مردمی در انجام درست و بهینه فعالیت‌های خیر تاکید کرد: همچنان نیازمند مشارکت‌های مردمی و حمایت خیران در راستای کیفی سازی و انجام بهتر خدمات در این حوزه هستیم.
حدود 300 هزار نفر در استان اصفهان تحت حمایت بهزیستی هستند و بالغ بر 450 هزار سالمند (بالای 60 سال) نیز بطور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33728/نگرش-جامعه-مهمترین-مساله-معلولان-است
بستن   چاپ