پیام سپاهان
عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهرضا آغاز شد
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397 - 15:51:25
سپاهان نیوز - شهرضا، اصفهان - عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهرضا روز پنجشنبه با حضور فرماندار و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرضا در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه فاضلاب شهری این شهر گفت: در این شهر نیاز به احداث 450 کیلومتر شبکه فاضلاب است که پیش از این 150کیلومتر آن اجرایی شده و کار احداث 300 کیلومتر باقی مانده نیز پس از سالیان طولانی از امروز آغاز شد.
" علی اصغر رفیعی نژاد " اعتبار مورد نیاز برای اجرا و بهره برداری از این پروژه را 2 میلیارد و 600میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی دولت و از محل تبصره 3 و مشارکت های مردمی تامین خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می شود که پروژه فاضلاب شهرضا پس از یک دوره توقف طولانی تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.
فرماندار شهرضا بیان کرد: 50 هزار انشعاب فاضلاب در این شهر نیاز است که تاکنون 15 هزار انشعاب ( مشترک ) به شبکه فاضلاب شهری این شهر متصل است.
همچنین نماینده مردم شهرضا و دهاقان درمجلس گفت: پروژه فاضلاب شهرضا که یکی از درخواست های مردم این شهرستان است از30 سال پیش شروع شده ولی به علت وجود مشکلات مالی و تامین نشدن اعتبارات لازم به پایان نرسید.
" سمیه محمودی " تصریح کرد: در سال 95 میزان اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه 135میلیون تومان برآورد شده که باتوجه به کاهش بودجه های عمرانی واختصاص بودجه به صورت قطره چکانی از سوی دولت، تصمیم برآن شد که این پروژه با همکاری دولت، بخش خصوصی و شهرداری به بهره برداری برسد.
وی اظهارکرد: مصوبه پروژه فاضلاب شهرضا در دوره چهارم شورای شهر شهرضا تصویب و به امضای وزیر وقت نیرو رسید.
نماینده مردم شهرضا ودهاقان بیان کرد: مردم می توانند با پرداخت نقدی با 10درصد تخفیف یا در اقساط 12، 24 و 36 ماهه در این پروژه مشارکت کنند.
وی افزود: بخشی از پساب فاضلاب هم اکنون در اختیار صنایع شهرستان قرار گرفته و مطالعات برای تخصیص بخش دیگر برای تعادل بخشی وضعیت آب شهرضا درحال انجام است.
محمودی اضافه کرد: اگر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در اجرای این پروژه وارد شود، سهم مردم برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح را کمتر می کنیم تا مردم شهرضا شرایط بهتری را در مشارکت اجرای آن داشته باشند.
در حال حاضر 15هزار مشترک به شبکه فاضلاب شهری شهرضا متصل هستند.
شهرستان شهرضا با جمعیت 160 هزار نفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
پ/7144 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33748/عملیات-اجرایی-پروژه-فاضلاب-شهرضا-آغاز-شد
بستن   چاپ