پیام سپاهان
پژوهشگر علم هواشناسی خبر داد:
ریزش تگرگ و آبگرفتگی از عصر امروز/ بروز ترسالی در بسیاری از مناطق
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397 - 16:22:19
سپاهان نیوز - اصفهان - پژوهشگر علم هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز شاهد ریزش تگرگ و آبگرفتگی در برخی مناطق استان اصفهان خواهیم بود.

احسان مرادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دنبال بارش های شدید در 24 ساعت گذشته دو شهر ورزنه و نظنز به خاطر بارش های بیش از حد نرمال وارد وضعیت ترسالی شدند.
وی بیان داشت: ورزنه با بیش از 12 میلیمتر بارش دارای بیشترین بارش شبانه روز گذشته شد و در حالیکه میانگین بارش نرمال یک سال این شهر حدود 78 میلیمتر است، تاکنون در ورزنه بیش از 86 میلیمتر بارش داشته ایم.
پژوهشگر علم هواشناسی تصریح کرد: همچنین میانگین بارش یک سال نطنز 160 میلیمتر است که در این شهر بارش ها تا به اینجا نزدیک به 161 میلیمتر رسید.
وی بیان داشت: بر اثر بارش های شدید استان اصفهان شاهد جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان مانند کاشان، ورزنه، مناطقی از نطنز، مورچه خورت، مناطقی از خور و بیابانک و مناطقی از میمه شدیم.
مرادی بیان داشت: بر اساس پیش بینی ها در حالی که هنوز چهار ماه تا پایان سال آبی (پایان شهریورماه) باقی مانده است شهرهای ورزنه و نطنز بارش یک سال خود را هم رد کرده و وارد ترسالی شدند.
وی گفت: از بعدازظهر امروز شاهد رشد ابر و تشدید ناپایداری ها در بیشتر مناطق، به خصوص در شمال، غرب و شرق استان خواهیم بود که در برخی مناطق با آبگرفتگی و یا ریزش تگرگ همراه است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33751/ریزش-تگرگ-و-آبگرفتگی-از-عصر-امروز--بروز-ترسالی-در-بسیاری-از-مناطق
بستن   چاپ