پیام سپاهان
تامین اعتبارات درمانی سمیرم مورد توجه قرار گیرد
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397 - 20:55:30
سپاهان نیوز - سمیرم، اصفهان - مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم از مسئولان دانشگاه عوم پزشکی استان اصفهان خواست که این شهرستان را در موضوع تخصیص اعتبارها اولویت دار ببینند.
به گزارش ایرنا، " علی اصغر صبوحی " روز پنجشنبه در جلسه معارفه رییس جدید بیمارستان حضرت سیدالشهدا (ع) سمیرم گفت: موضوع اختصاص و پرداخت اعتبار بیشتر به این شهرستان، کمک بزرگی در رابطه با تامین و حضور پزشکان در این منطقه است.
وی با اشاره به تلاش ها و مکاتبه های متعدد انجام شده برای تامین پزشک مورد نیاز شهرستان سمیرم طی سال های اخیر افزود: بخش زیادی از این تلاش ها با کمک سایر مسئولان به ثمر نشسته است اما این شهرستان هنوز در برخی از تخصص ها کمبود پزشک دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم به مسافت زیاد آخرین مراکز خدمات جامع سلامت تا مرکز این شهرستان و همچنین فاصله 2 ساعته بیمارستان سمیرم تا مرکز استان اشاره کرد و گفت: پراکندگی جمعیت و وسعت شهرستان سمیرم در ارائه خدمات به بیماران هزینه و زمان بَر است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمان استان اصفهان نیز تامین متخصص طب اورژانس در سمیرم را یک نیاز ضروری دانست و افزود: این نیاز با تهیه زیرساخت ها و امکانات تخصصی در سال جاری برای شهرستان سمیرم برآورده خواهد شد.
" بهروز کلیدی " با یادآوری اینکه نقشه سلامت استان اصفهان در هشت ماه گذشته طراحی شده و وضعیت توزیع امکانات در تمام شهرستانها اعم از ساختار فیزیکی، تجهیزات مورد نیاز برای نوع خدمات و نیروی انسانی متخصص و پشتیبانی کننده خدمات درمانی درنظر گرفته شده است افزود: براساس این نقشه سلامت اصفهان بیشترین پرداختی به پزشک متخصص طب اورژانس در مناطق محروم این استان تعلق می گیرد.
فرماندار سمیرم هم در این نشست گفت: رتبه بیمارستان سیدالشهدا (ع)، درجه 2 می باشد که در بخش های تخصصی به امکانات بیشتری نیاز دارد.
" محمد جعفرزاده " اظهارکرد: نبود پزشکان طب اورژانس، جراح و متخصص زنان و کودکان و همچنین عدم پوشش کامل پزشک عمومی در مراکز جامع سلامت روستایی از مهمترین مسائل امروز بهداشت و درمان شهرستان سمیرم است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم دکتر " حسین عابدینی " بعنوان رییس جدید بیمارستان حضرت سید الشهدا (ع ) سمیرم معرفی و از خدمات دکتر " مهدی شریف مهر " رییس سابق این بیمارستان تقدیر شد.
270 نفر نیروی انسانی در شبکه بهداشت و درمان سمیرم فعالیت دارند و 26 خانه بهداشت نیز در بخش ها، روستاها و شهرهای این شهرستان فعال است.
شهرستان سمیرم با افزون بر پنج هزار و 224کیلومتر مربع وسعت، دارای 100هزار نفر جمعیت روستایی، شهری و عشایری، 120روستا و آبادی، چهار شهر و بخش های مرکزی، وردشت، دناکوه و پادنا است.
7147/ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/33754/تامین-اعتبارات-درمانی-سمیرم-مورد-توجه-قرار-گیرد
بستن   چاپ