پیام سپاهان
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:
وضعیت بارش‌ها در اصفهان خوب بوده است/تداوم رگبارها تا آخر خرداد
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 14:29:59
سپاهان نیوز - اصفهان - کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وضعیت بارش ها در اصفهان خوب و براساس پیش بینی ها بوده است.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش بینی بارش ها در استان اصفهان در ماه آتی، اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان خرداد ماه شاهد بارش های رگباری در استان اصفهان باشیم.
وی بیان داشت: بارش‌ها قطعا کمک کننده به وضعیت خشکسالی اصفهان خواهد بود و بسته به اینکه در کجا این بارش ها صورت گیرد، می تواند تاثیر در وضعیت سد داشته باشد.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: بارش ها به خنک شدن هوا می انجامد و همین امر به کشاورزان کمک می کند.
بیشترین بارش ها در ورزنه ثبت شد
وی با اشاره به اینکه دمای هوا در وضعیت نرمال قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر نمی توان پیش بینی بارش ها برای فصل تابستان را داشت.
علی عسگریان با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش را در ورزنه با شاخص 12.2 میلیمتر داشتیم و پس از آن خوانسار با 7.9 میلیمتر و میمه با 6.7 میلیمتر قرار دارد، گفت: میزان بارش در نایین 4.6 میلیمتر، در کاشان و مورچه خورت به طور جداگانه 4.4 میلمتر، اردستان 3.9 میلمتر و اردستان 1.7 میلمتر رسیده است.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته هیچ بارشی در اصفهان، شرق اصفهان، سمیرم، زرین شهر، مبارکه و چادگان نداشتیم.
دمای هوا افزایش می یابد
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار بر روی استان اصفهان طی سه روز آینده است.
وی بیان داشت: بر این اساس طی این مدت در اکثر نقاط استان آسمان قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که البته رگبار های بهاری و پراکنده در برخی مناطق دور از انتظار نیست .
علی عسگریان گفت: دمای هوا طی 24 ساعت آینده در اکثر نقاط استان اصفهان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت .
وی اظهار داشت: امروز نیز هوا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/34791/وضعیت-بارش‌ها-در-اصفهان-خوب-بوده-است-تداوم-رگبارها-تا-آخر-خرداد
بستن   چاپ