پیام سپاهان
سهل آبادی مطرح کرد:
برنامه بخش خصوصی برای حل معضل بیکاری شرق اصفهان
يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 - 09:53:46
سپاهان نیوز - رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بخش خصوصی به جای انتقاد از وضعیت موجود باید پیشنهاد اجرایی به دولت ارایه کند و پیگیری اجرایی شدن آن باشد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دومین جلسه کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: مسایل و مشکلات متعددی پیش روی فعالان اقتصادی است که با بیان مکرر آن نتیجه حاصل نمی شود و باید با ارایه راهکارها و تمرکز بر آن نسبت به حل آن اقدام شود.
وی با اشاره به وضعیت شرق اصفهان و بیکاری کشاورزی، اظهار کرد: بخش خصوصی برای خروج از بحران بیکاری این منطقه برنامه عملیاتی آماده کرده که می تواند در اشتغال زایی آنان نقش داشته باشد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نوسانات ارزی و بروز مسایل و مشکلاتی برای فعالان اقتصادی، گفت: اتاق بازرگانی اصفهان آماده انعکاس دیدگاه بخش خصوصی استان به مسئولان و تصمیم گیران در موضوعات مختل از جمله ارز است. 
رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: نوسانات نرخ ارز صادرات و واردات کشور را با مشکلات متعددی روبرو ساخته است.
مرتضی بیشه از اجرا نشدن قوانین بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید انتقاد کرد و افزود: ماده های این دو قانون همچنان اجرا نمی شود.
عضو کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق در این جلسه گفت: در سیاست های ارزی چند ماه گذشته دولت توجهی به درخواست های فعالان اقتصادی به ویژه در بخش صادرات نکرده است.
مسعود جمالی اضافه کرد: فعالان اقتصادی حتی برای صدور رویداد نمی توانند از بازار ارز تامین کنند، این در حالی است که برای تجارت با سایر کشورها ارز مهمترین مولفه محسوب می شود.
استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان در این جلسه گفت: در شرایط کنونی همه می گویند بحران اقتصادی وجود دارد، اما نمی دانند عمق بحران به چه اندازه است.
نامدار حقیقی افزود: برای حل و مدیریت بحران فرصت چندانی نداریم و بر اساس اطلاعات اقتصادی بانک مرکزی و وضعیت بانک ها، فروپاشی سیستم اقتصادی با این روند دور از واقعیت نیست.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/34809/برنامه-بخش-خصوصی-برای-حل-معضل-بیکاری-شرق-اصفهان
بستن   چاپ